ارسال پیام کوتاه هدفمند

چنانچه قصد ارسال پیامک به تعداد زیاد داشته باشید می توانید بدون خرید سیستم پیام کوتاه نیز پیامک های خود را ارسال کنید. در اینصورت به ازای هربار سفارش دستمزد ارسال نیز دریافت می گردد. پیشنهاد می گردد درصورتی که نیاز به ارسال دائم و مکرر دارید، با خرید پنل پیام کوتاه، خود شخصا نسبت به ارسال پیام کوتاه اقدام نمایید اما اگر تعداد ارسال های شما به دفعات نیست و مثلا یک یا چند بار بصورت محدود قصد ارسال پیام کوتاه دارید می توانید سفارش ارسال انبوه به شماره های مشخص خود بدهید.

بهترین تبلیغ همیشه تبیلغی بوده است که بازار هدف را نشانه رفته باشد. تبلیغات کورکورانه نه تنها باعث پیشرفت نبوده، بلکه گاها نتیجه عکس خواهد داشت، در مورد ارسال پیامک تبلیغاتی نیز این قانون صادق میباشد، شما ممکن است تبلیغ خود را بدون هدف و به صورت رندوم به شماره های مختلفی ارسال نمائید. ممکن است تعداد بسیاری از دریافت کننده ها جزء بازار هدف شما و در بازه مشتریان بالقوه شما نباشند. پس شما میزان قابل توجهی از سرمایه و بودجه تبلیغاتی خود را به هدر داده اید.

اما این فعالیت تبلیغاتی را میتوان بهینه نمود. به این ترتیب که پیامک تبلیغاتی خود را به بازار هدف و کسانی که ممکن است در دایره مشتریان شما قرار گیرند، ارسال نمائید.
تیم تحقیق و توسعه شرکت گاما با جمع آوری و به روز رسانی اطلاعات دسته بندی شده مشاغل و بانک اطلاعات بازار هدف به شبکه تبلیغاتی خود، مفتخریم گام بزرگی در عرصه پیشبرد اهداف تبلیغاتی بسیاری از شرکت ها برداشته ایم.

قبل از اینکه اقدام به ارسال پیامک کنید، اول باید بطور واضح و دقیق و مشخص تعیین کنید که قرار است پیامک ها را دقیقاً به چه مخاطبان و مشتریانی ارسال کنید. تعیین این مشتریان یعنی اینکه شما دارید بازارِ هدف و مشتریانی که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد مشخص می کنید. در غیر این صورت، پیامک ها به دست کسانی می رسد که نه علاقه ای به محصول شما دارند و نه محصول شما مورد نیاز و مرتبط با کسب و کار آنهاست.
توجه داشته باشید که محصولی که قصد تبلیغ آن را دارید مخاطب عام دارد یا خاص؛ آیا محصول تان به درد قشر و گروه خاصی از مردم می خورد؟ آیا تفکیک جنسیتی در مورد محصول شما مطرح است؟ یا به عبارت دیگر آیا مخصوصِ آقایان است، یا بانوان یا هر دو گروه؟ شک نکنید که بدونِ تعیین عام یا خاص بودن مخاطب پیامک، فقط پول و وقت تان را تلف کرده اید و نمی توانید آن نتیجه ای را که می خواهید بدست آورید.
درباره ی متن پیامک تان لازم است به این نکته توجه کنید که قرار نیست فقط درباره ی محصولتان یا خدماتی که ارائه می کنید توضیح بدهید. ممکن است بسیاری از شرکت ها و مؤسسات خدمات و محصولات مشابه شما را ارائه کنند، بنابراین فرستادن توضیحات معمول و تکراری نمی تواند روی مشتری تأثیرگذار باشد. پس متن پیامک شما باید درباره ی ویژگی های خاص و متمایز و مزایای محصول یا خدمات تان باشد. مخاطبان پیامک های شما به این امتیازات و ویژگی های خاص توجه می کنند، نه خودِ محصول. آنها انتظار دارندکه محصول یا خدمات شما زندگی یا کسب و کارشان را بهتر کند.
به کلماتی که برای متن پیامک تان استفاده میکنید دقت کنید. این کلمات باید برای مخاطب شما، یعنی مشتریان بالقوه واحتمالی، جذابیت داشته باشند، و از طرف دیگر برایشان قابل فهم و ساده باشند. یعنی نیاز نباشد برای درک منظور شما از پیامک، به فرهنگ لغات مراجعه کنند! بنابراین از کلماتی استفاده کنید که هم جالبِ توجه باشند، هم دارای روح وحسِ صمیمیت و در عین حال کنجکاوکننده و ترجیحاً محاوره ای باشند. نوعِ لحن و کلام شما، نقش تعیین کننده ای در اثرگذاری بر مشتری و جلب توجهِ او دارد.
اگر به دنبال نتیجه ی مطلوب هستید باید در فواصل زمانی معین و به دفعات مشخصی پیامک ارسال کنید. برای این منظور حتماً بایستی در فاصله ی زمانیِ هر ۳ تا ۴ ماه، حداقل ۵ بار و حداکثر ۷ بار به شماره هایی که از قبل مشخص کرده اید پیامک بفرستید. این بازه ی زمانی و این تعداد پیامک بسیار مهم است، چون درست مانند دارویی که فقط در بازه های زمانی معین و به مقدارِ توصیه شده میتواند بیماری شما را درمان کند، در مورد این شیوه ی بازاریابی و تبلیغ نیز رعایت این دستورالعمل ها الزامی و کلیدی است.
فراموش نکنید که حتماً شماره های تماس های ورودی (پس از ارسال پیامک ها) را بطور دقیق و مرتب ثبت کنید. چرا؟ به این دلیل که طبق آمار و تحقیقات و بررسی های انجام شده، در فاصله ی زمانی ۳ تا ۴ ماه، حداقل ۱۰ درصد از تماس های ورودی و در بهترین حالت و شرایط ممکن، حدود ۸۰ درصد از این تماس ها به فروش منجر می شوند. بنابراین بعد از ثبت این شماره های ورودی، در ماه حداقل ۲ و حداکثر ۳ پیامک به آنها ارسال کنید و از نتایج این پیگیری شگفت زده شوید!
هیچ وقت در متن پیامک خود داستان ننویسید! حوصله ی مخاطب و مشتری احتمالی تان را سر نبَرید و از عبارات و جملاتی استفاده نکنید که در او نگرانی و احساس منفی یا بدبینانه ایجاد کنید. نوشته ی شما نباید مبهم، شک برانگیز و مرموز باشد. نباید از عباراتی استفاده کنید که او را عصبی کنید و از خواندن ادامه ی متن پیامک منصرف و زده اش کنید. هر حرف و پیام و توضیحی دارید، در یک پیامک ۲ قسمتی یا نهایتاً ۳ قسمتی بیان کنید، نه بیشتر. با رعایت تمامی این موارد می توانید اطمینان داشته باشید که متن پیامک تان تمیز و مناسب است.
سعی کنید هر جا امکان پذیر بود در متن خود از علائم خاصی از دستور زبان فارسی، مثل علامت ؟، !، * و مانند آن استفاده کنید. این علائم توجه مخاطب را بیشتر جلب میکنند و برایش جذاب تر هستند. توجه به این جزئیاتِ به ظاهر پیش پا افتاده اما مهم وکلیدی، میتواند سرنوشت متفاوتی را برای پیامک های شما رقم بزنند.
برای اینکه بیشترین بازدهی و نتیجه را بدست بیاورید ترجیحاً در طول روز از ساعت ۹ صبح تا ۱ بعد از ظهر و از ۴ عصر تا ۸ شب ارسال پیامک خود را تنظیم کنید. به اوقات کار و فراغت زندگی مردم احترام بگذارید. پیامک اگر در ساعات استراحت یا مشغله ی کاریِ مخاطب تان ارسال شود، نه تنها او را جذب نمیکند، بلکه باعث مزاحمت برای او و برانگیختنِ اعتراض و نارضایتیِ او خواهد شد و این یعنی هدر رفتن تمام هزینه ها و زحمت های شما
در هر سری ارسال پیامک، اطلاعات جدیدی درباره ی مزایا و امتیازات و ویژگی های خاص محصول خود ارائه کنید. از فریبکاری، بزرگنمایی، خودنمایی، حاشیه پردازی و عبارات بی مورد در متن پیامک خودداری کنید. روی مشتریان بالقوه و احتمالی تان که فکر میکنید تمایل بیشتری دارند بابت کالا یا خدمات شما پول بپردازند تمرکز کنید و با تکرار این نکته که با خرید از شما ازچه منافع و امتیازاتی برخوردار میشوند آنها را به سمت سفارش دادن یا خرید محصولتان هدایت و تشویق کنید.

اگر قصد دارید فقط یکبار از طریق پیامک جذب مشتری کنید توصیه میکنیم با این اشتباه، وقت و هزینه ی خود را تلف نکنید، زیرا نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. پیامک یک روزه و محدود مثل این است که مغازه ای را فقط یک روز در خیابان یا محله ای دایر کنید. بدون شک نمیتوانید بازار مطلوب و مشتریان همیشگی و وفاداری داشته باشید. در این روش، موفقیت نصیب کسی میشود که با اصول بازاریابی پیامکی به خوبی آشنا باشد و بر اساس آن برنامه ریزی و عمل کند، نه اینکه مقطعی و حساب نشده پیامکی را با صرف هزینه ی قابل توجهی به عده ای ارسال کند که بدون شک نتیجه ای در پی نخواهد داشت.