مزایای تبلیغات پیامکی

مزایای تبلیغات پیامکی

وقتی تبلیغات یک شرکت و یا سازمان از طریق بیلبوردها و یا آگهی های سمعی و بصری پخش شده از طریق تلویزیون شهری و شبکه های سراسری و یا محلی صدا وسیما که همگی تبلیغاتی به اصطلاح همه گیر هستند، انجام می پذیرد عوامل بسیاری در گیرایی و تاثیر این تبلیغات نقش بازی می کنند.

برای روشن تر شدن این موضوع به عنوان مثال تأثیر تبلیغات بصری از طریق بیلبورد و تبلیغ با پیامک را با هم مقایسه خواهیم کرد.

وقتی یک بیلبورد تبلیغاتی با کیفیت بسیار بالای گرافیکی و چاپ آماده می شود، اولین مساله محل نصب تابلو می باشد. محل های شلوغ و پر ترافیک، محل های متوسط نشین ، محل های متول نشین و … تمام اینها و حتی قیمت تابلوها در شهرهای مختلف و همچنین نقاط مختلف هر شهر، فاکتورهایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

فرض کنید، شرکت و یا سازمان محلی را که تردد و ترافیک بسیاری دارد، جهت نصب انتخاب نماید. پس ازنصب، اثر گذاری تبلیغات به عواملی بستگی دارد که به آنها متغیرهای پنهان می گویند. این متغیرها علی رغم تاثیر مستقیمی که در نتیجه تبلیغات دارند، هیچگاه قابل اندازه گیری نمی باشند.

سلیقه افراد و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه در طول مدتی که تابلو تبلیغاتی شما در این محل پرتردد نصب است اثر بسزایی در توجه به تبلیغ دارد. اثر طیف های زندگی مختلف به چشم افراد مختلف و مشکلات اجتماعی که باعث عدم توجه افراد به اطرافشان می شود گاهی باعث می شود از ۲ میلیون فردی که از جلوی یک بیلبورد تبلیغاتی عبور میکنند ۱۰۰هزار نفر هم با دقت این تابلو را نگاه نکنند و حتی ناخودآگاه آنها نامی هم در ذهنشان نگه ندارند و غیره

حال آنکه وقتی از طریق SMS به عنوان مثال برای ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر در پایتخت و شهرهای بزرگ دیگر پیام می فرستید نتیجه بسیار متفاوت خواهد بود زیرا :

در شرایطی که ممکن است فرد توجهی به اطراف خود ندارد صدای رسیدن پیام جدید توجه وی را به تلفن همراه جلب نماید . در صورتی که شما پیامک را به صورت فلش ارسال نموده باشید در همان لحظه پیام شما در ذهن مخاطب نقش خواهد بست و اگر پیامک را به صورت معمولی ارسال نمائید، در صورتی که پیام برای مخاطب شما جالب و یا مورد نیاز باشد آن را در تلفن همراه خود همیشه به همراه خواهد داشت . شماره تلفن ارائه کننده یک سرویس و یا یک فروشگاه که مورد نیاز اوست براحتی در تلفن همراه مخاطب ذخیره شده است !!

پیام ارسالی توسط شما برای سطح وسیعی از جامعه که میتواند شامل ( یک رفتگر ، پزشک ، کارمند ، مدیر ، مهندس فنی ، وکیل ، راننده و … ) باشد، ارسال می شود. بنابراین نگرانی های مربوط به انتخاب محل مناسب برای نصب تابلو و بیلبورد تبلیغاتی مرتفع می شود زیرا در تمام سطح شهر و یا استان و به تمام سطوح فرهنگی و اقتصادی جامعه پیامک شما ارسال گردیده است .

استفاده از سامانه پیامک تبلیغاتی ایران نیز می تواند علاوه بر اطلاع رسانی سراسری این مسابقه به سادگی نتایج را از مخاطبان دریافت نموده و به صورت آماری ارائه نماید – در نهایت شما میتوانید از میان پاسخ های صحیح قرعه کشی نموده و شخص برنده را به صورت عادلانه مشخص نمایید .

در تبلیغات از طریق SMS می توانید اقدامات جدیدی را در جهت معرفی شرکت ، محصولات و یا خدمات خود انجام دهید. مثلا به تمام پیامک های دریافتی به صورت خودکار پاسخ دهید ، به کلمات کلیدی مورد نظر پاسخ های از پیش تعیین شده داده ، مسابقه و نظر سنجی ایجاد نمائید ، سالروز میلاد مشتریان و افراد در ارتباط را به آنها تبریک بگوئید و بسیاری از کاربردهای خاص که میتواند شما را از دیگر رقبا متمایز نماید.

این رسانه تبلیغاتی نوین که ضریب نفوذ آن را در میان افراد جامعه ایران امروز میتوان نزدیک به ۸۰ تا ۹۰ درصد تخمین زد، می تواند بر اساس سلیقه ها و بازه سنی و جنسی مخاطبین باهزینه ای بسیار کمتر از سایر تبلیغات ( بیلبورد ، تلوزیون شهری ، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و … ) برنامه ریزی و پیاده شود . شاید در نظر اول هزینه این گونه تبلیغات از نظر آگهی دهنده بالا باشد (که در گسترده ترین سطوح نیز به طور قطع این طور نیست ) لیکن با محاسبات اولیه و ساده میتوان دریافت که تبلیغات از طریق پیام کوتاه (SMS) هم کیفیت ( تاثیر گذاری و در دسترس بودن همیشگی تبلیغ )را شامل می شود و هم کمیت ( سطح دریافت کنندگان آگهی و میزان دیده شدن آن توسط افراد ) را و هنگامی که شما تبلیغات فروشگاه ، کسب و کار ، شرکت و یا سازمان خود برای تعدا معددی مثلا ۱۰۰هزار نفر ارسال می نمائید مطمئن هستید که درصد بسیار بالایی از آنها تبلیغات شما را دیده اند.

اما آیا میدانید چند نفر مطمئنا بیلبوردهای تبلیغاتی شما را با دقت دیده اند؟

و یا اگر تبلیغات توسط جامعه دیده شده و برای آنها جالب توجه بوده است چه تعداد از آنها شماره تلفن و آدرس وب سایت شما را بخاطر دارند ؟

چند نفر وقتی تیزرهای تبلیغاتی شما بین پربیننده ترین برنامه تلویزیونی پخش شده عصبانی نشده اند؟