بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﮐﺴﺐ ﻭ ﮐﺎﺭﻫﺎ را ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺧﺮﯾﺪ ﺑﺎﻧﮏ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎﺭﻩ کرده است ﻭ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺁﻥ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﻫﺎﯼ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ.

ﺍﯾﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﻫﺎﯼ ﺷﮑﺴﺖ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﻣﺤﺴﻮﺏ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﯾﮏ ﺑﺎﻧﮏ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﻭﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﻫﺪﻓﻨﺪ ﻭ ﻣﻮﺛﺮﯼ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ.

ﺍﮐﺜﺮ ﻣﺘﻦ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﭘﯿﺎﻣﮑﯽ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ، ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺸﮑﻞ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻦ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

ﭘﺲ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺗﻮﺟﻪ ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻫﺮﮔﺰ ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﻣﺘﻦ ﻋﺠﻠﻪ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﻭ ﮐﻤﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ.

ﺩﺭ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﯿﺪ، ﻣﺜﻼ ﺍﺯ ﻭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﻣﺸﺎﻭﺭﻩ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﯾﮏ ﻋﺪﺩ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺭﺍ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮐﻨﺪ.

ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﭘﯿﺎﻣﮑﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﯿﺮﯼ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ.

ﻫﺮﮔﺰ ﺳﻌﯽ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﺍﺯ ﮔﻮﺷﯽ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ ﮐﻨﯿﺪ، ﺯﯾﺮﺍ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺵ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﺷﻤﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ.

ﺳﺮﻋﺖ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺑﺎ ﮔﻮﺷﯽ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﭘﻨﻞ ﻫﺎﯼ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﺑﻪ ﺻﺮﻓﻪ ﺗﺮ ﻭ ﻣﻌﻘﻮﻝ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ.

ﺣﺘﻤﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﯾﮏ ﭘﻨﻞ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﭘﯿﺎﻣﮏ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ، ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺗﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ، ﺩﻓﺘﺮﭼﻪ ﺗﻠﻔﻦ ﺑﺎ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪﯼ، ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺪﯼ ﺷﺪﻩ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺷﺎﺭﮊ ﺁﻧﻼﯾﻦ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﭘﻨﻞ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ، ﮔﺰﺍﺭﺵ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻭ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﭘﯿﺎﻣﮏ، ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭﯼ ﻧﻈﺮ ﺳﻨﺠﯽ ﻭ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﭘﯿﺎﻣﮑﯽ، ﻣﻨﺸﯽ ﭘﯿﺎﻣﮑﯽ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻥ ﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺗﺎ ﺑﺎ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭﻫﺎﯼ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺑﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﺍﺭﯾﺎﺑﯽ ﭘﯿﺎﻣﮑﯽ ﺑﺎ ﺧﯿﺎﻟﯽ ﺁﺳﻮﺩﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﯿﺪ.

ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﺑﺰﺍﺭ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﻗﯿﻤﺖ ﺍﻣﺎ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬﺍﺭ ﺟﻬﺖ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﺮﻭﺵ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎﻥ ﺑﻪ ﺭﻭﺷﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺒﺮﯾﺪ.

توسعه روز‌افزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، اصلی‌ترین عامل بروز تغییرات جامعه اطلاعات و ارتباطات است که میتوان به یکی از این موارد از جمله تغییرات در روند بازاریابی اشاره کرد. در حال حاضر ابزارهای تبلیغاتی فراوانی مانند تلویزیون ، رادیو ، وب سایت ، مجلات ، گوگل و … جهت بازاریابی وجود دارد که در چند سال اخیر پیامک نیز به جمع آنها افزوده شده است. بازاریابی با پیامک از رسانه های پیشین خود شخصی تر و خصوصیتر است . زیرا بسیاری از مصرف کنندگان ، وسایل بی سیم خود را هر کجا که میروند با خود میبرند و به تناوب از آن استفاده میکنند و در حال حاضر یکی از ارزانترین و هدفمندترین ابزارهای تبلیغاتی است. در بازاریابی پیامکی از مشاهده ی صد در صدی پیامک توسط مخاطبین خود اطمینان دارید، به عبارت دیگر با کمترین هزینه ممکن بیشترین مشاهده کننده تبلیغات را خواهید داشت که در مقایسه با دیگر ابزارهای تبلیغاتی کم نظیر و فوق العاده است .

مزایای بازاریابی از طریق پیامک

مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مزیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌های SMS که آن را از سایر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی متمایز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و مدیریت بازاریابی از آن بهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌مند می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود عبارتند از:

* سرعت انتقال پیام به بازار هدف : پیامهای تبلیغاتی از طریق SMS را میتوان به صورت کنترل شده در سریعترین زمان ممکن و تنها برای گروه بازار هدف که شناسایی شده اند، ارسال کرد .

* ارسال پیام های خاص برای تک ‌تک مشتریان و مخاطبان : این قابلیت می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای کمک به تحقق اهداف بازاریابی تک‌ به تک باشد ‌و ارزش پیام ارسالی برای افراد را با توجه به سفارشی بودن افزایش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

* هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان : مطالعه ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه میتواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه میتواند حدود ۲۰ بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد .

* دسترسی دائم به مشتریان : صاحبان تلفن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌همراه ، این وسیله را در بیشتر اوقات شبانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌روز و در بیشتر اماکن ، همراه خود دارند. از این رو شرکت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به طور دایم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراری ، پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی را به مخاطبان ارسال کند .

* افزایش اعتماد مصرف کنندگان به وسیله شخصی سازی پیام : کانال بی سیم دارای مزیت بالقوه برای ارسال اطلاعات دقیقتر و دارای جزییات بیشتر است، پیام را می توان با توجه به هر یک از مشتریها تهیه کرده و نتیجه بهتری گرفت. از آنجا که تلفن همراه جزء وسایل شخصی میباشد ، بازاریابها میتوانند هرشخصی را به طور خاص با در نظرگرفتن ویژگی هایی مانند موقعیت اجتماعی ، علایق شخصی ، زمان و مکان ، مورد توجه قرار دهند ، که این امر اعتماد مصرف کنندگان را افزایش میدهد .

* بالا بودن میزان یادآوری و به خاطرسپاری پیام : چون این پیام به طور مشخص و به وسیله شخصیترین رسانه ارسال می شود در ذهن گیرنده پیام نقش میبندد و از قدرت اثرگذاری بالایی برخوردار است .

* امکان ذخیره‌سازی پیام و ارسال آن برای دیگر افراد : در صورتی که پیام دارای جذابیت بوده و محتوای آن افراد را به ارسال آن تشویق کند بازاریابی ویروسی محقق میشود که می‌تواند کارآیی تبلیغات را به صورت تصاعدی افزایش داده و شرکت را از مزایای بی‌شمار آن منتفع سازد .

از آنجایی که ارسال اس ام اس یکی از تکنولوژی های نوین ارتباطی هست که در دنیای بازاریابی برای برقراری ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرد، تیم مشاوره ای شرکت ما بر آن شده است که خدمات خود را از طریق SMS به مشترکین و مشتریان خود ارائه نماید و شما کاربران محترم میتوانید از خدمات جدید و به روز این شرکت برخوردار شوید. این خدمات شامل :

– اطلاع رسانی بابت نرخ های جدید تکنولوژیهای روز

برگزاری مسابقه پیامکی ( قرعه کشی و تعیین برنده ها درکمتر از یک ثانیه ) به صورت خودکار

ارسال پیام های مناسبتی به صورت خودکار ( ایام محرم – ماه مبارک رمضان – ۲۲ بهمن و … )

– اطلاع رسانی بابت اخبار جدید

– دریافت انتقادات و پیشنهادات

– بالابردن سطح علمی و کاربردی مخاطبین

– اطلاع رسانی از جدیدترین محصولات شرکت به مشتری

– اطلاع رسانی در مورد شرایط اعطای تسهیلات تخفیف ویژه

– ارتباط دوطرفه با مشتری و دریافت پیشنهادات و انتقادات مشتری

– اعلام خدمات خاص برای مشترکین نمونه با توجه به نظر خود مشترکین

– اطلاع رسانی به مشترکین در خصوص ارائهی خدمات نوین

– گزارشات متعدد و کامل از وضعیت شرکت