پنل اس ام اس چیست

اگر بخواهید در مقیاس‌های بالا و برای افراد زیادی (مثلا تمام مشتریان فروشگاهتان یا تمام خانم‌های زیر ۲۰ سال تهران و یا هزاران موارد دیگر شبیه این) اس‌ام‌اس‌های تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کنید،

در حقیقت باید ابزاری وجود داشته باشد که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابلیت ارسال پیامک به تمام کاربران شما را یکجا فراهم کند. پنل اس‌ام‌اس قرار است دقیقا همینکار را برای شما انجام بدهد. در این مقاله قرار است همه چیز دربارۀ پنل اس ام اس را به شما توضیح دهم.
پنل اس‌ام‌اس چیست؟

حتما شما هم تجربه ساختن ایمیل و استفاده از پنل آنرا دارید. این پنل به شما اجازه می‌دهد ایمیل‌های خود را ارسال و دریافت کنید. کار کردن با پنل اس ام اس هم به همین سادگی است.

پنل اس ام اس در حقیقت یک نرم‌افزار در فضای اینترنت است که به شما اجازه می‌دهد مشتریان خود را مدیریت کنید و برای آنها پیامک‌ های انبوه ارسال کنید.

حالا مشتریان شما می‌تواند یک نفر باشد، یا کل شاگردان یک مدرسه، یا در مقیاسی دیگر کل شهر یا کشور. به عبارت دیگر شما بدون نیاز به سخت افزار یا برنامه جانبی می‌توانید مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و پیامک‌های متناسب هر دسته را ارسال کنید.
چرا باید پنل اس ام اس داشته باشید؟

همانطور که قطعا خودتان هم می‌دانید زندگی امروزه بدون موبایل غیر ممکن است. تقریبا می‌توانیم بگوییم ۹۵% از آدم‌ها از موبایل استفاده می‌کنند. بنابرین بازاریابی که بر اساس موبایل شکل گرفته باشد به یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی در تمام جهان تبدیل شده است. برای تمام کسب‌وکارهایی که‌خواهند در دنیای رقابت حرفی برای گفتن داشته باشند و صدای بلند برندشان را به مشتریان برسانند، بازاریابی پیامکی از بهترین روش‌های بازاریابی است.

از طرفی دیگر کسب‌وکار شما هم از جهت خدمات و هم تبلیغات نیاز به یک راه ارتباطی سریع و بی‌واسطه با مشترییان دارد. یک سامانه پیامکی به شما این امکان را می‌دهد که در مقیاس‌های مختلف (مثلا محله، شهر و …) کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید. چه روشی بهتر از داشتن یک پنل اس ام اس وجود دارد که هم ارزان باشد و هم در سریع‌ترین زمان ممکن پیام شما را به مخاطبانتان برساند؟

پنل اس ام اس چه قابلیت‌ هایی در اختیار شما می‌گذارد؟

یک سامانۀ پیامکی درست همانند موبایل قابلیت‌های زیر را دارد:
قابلیت ارسال پیامک
قابلیت دریافت پیامک
قابلیت گزارش‌گیری
قابلیت ارسال پیامک

شما می‌توانید در لحظه به شماره تمام مشتریان خود ارسال انبوه انجام دهید. اگر بانک شماره‌های شما کوچک است یا به تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کردید و هنوز مشتریان زیادی ندارید، شاید برایتان جالب باشد بدانید در یک سامانه پیامکی بانک شماره‌های از پیش موجودی وجود دارند که به شما این قابلیت را می‌دهند که بر حسب شهر، محله، سن، جنسیت و شغل آدم‌ها برایشان پیامک ارسال کنید.

قابلیت دریافت پیامک

همانطور که از طریق پنل اس ام اس می‌توانید پیامک ارسال کنید، می‌توانید پیامک‌های مشتریان خود را هم دریافت کنید ممکن است بپرسید چه پیامک‌هایی را قرار است دریافت کنید؟

پنل اس ام اس یک قابلیت فوق‌العاده برای برقراری تعامل میان شما و مشتریانتان است. شما از این طریق می‌توانید نظرات مشتریانتان را جویا شوید، مسابقه پیامکی ترتیب بدهید و خیلی موارد دیگر که می‌تواند برای کسب‌وکار شما مفید باشد.

قابلیت دسترسی به پیامک‌های دریافتی در سامانه آریا پیامک در قسمت پیامها گزینه‌ ی دریافتی قابل مشاهده است.

قابلیت گزارش گیری

شاید تا اینجای داستان برای شما این پرسش پیش آمده باشد که حالا چگونه می‌توانید بفهمید چند درصود از پیامک‌های شما به دست مشتریانتان رسیده‌ است؟ آیا اصلا چنین امکانی در پنل اس ام اس وجود دارد؟

پاسخ ما قطعا برای شما رضایت‌بخش است. در یک پنل اس ام اس قابلیت گزارش‌گیری با دقت بسیار بالایی وجود دارد. هنگامی که شما یک پیامک را ارسال می کنید می توانید ببینید پیامک ارسالی شما در چه وضعیتی قرار دارد. در این حالت شما با سه وضعیت مواجه هستید:
وضعیت رسیده به گوشی
وضعیت رسیده به مخابرات
نرسیده به گوشی که در این حالت هزینه‌ی شما بازگشت داده می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که در صورتی که پیامک شما به دست مشتری نرسیده باشد هزینۀ آن پیامک به شما بازگشت داده می‌شود و شما حتی می‌توانید گزارش هزینۀ برگشت داده شده توسط سامانه را هم داشته باشید.

چگونه یک پنل اس ام اس برای خود تهیه کنیم؟

با سرچ کردن عبارت “خرید پنل اس ام اس” به احتمال زیاد با سامانه‌های متفاوتی مواجه می‌شوید که به شما پنل پیامکی ارائه می‌دهند.

دقت کنید قبل از خرید پنل اس ام اس مورد نظرتان گزینه‌های متفاوت را به دقت بررسی کنید و امکانات متفاوت این سامانه‌ها را بسنجید. من به شما سامانه پیامکی ملی‌پیامک را پیشنهاد می‌کنم.

برای داشتن پنل اس ام اس در آریا اس ام اس ابتدا یک اکانت کاربری در سایت ما بسازید. همانطوری که در تصویر زیر می‌بینید، ورود به پنل اس‌ام‌اس آریا اس ام اس ابتدا باید ثبت نام کنید.

بعد از ثبت‌نام پیامکی حاوی نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می‌شود. سپس با وارد کردن اطلاعات نام کاربری و رمز عبور خود در صفحه‌ی ورود به این سامانه وارد پنل اریا پیامک خود می‌شوید.

پس از ورود به پنل امکانات مختلف سامانه مانند ارسال تکی، ارسال انبوه، ارسال تدریجی، منطقه‌ای هدفمند، ارسال هوشمند، زماندار و …. را خواهید دید. با توجه به نوع پنلی که انتخاب نموده‌اید دسترسی ماژول‌های مختلف نیز مثل نظرسنجی، مسابقه، آزمون، تحلیلگر، منشی و … برای شما فعال می‌باشد.
نتیجه گیری

اگر علاقه دارید یک کمپین پیامک تبلیغاتی راه اندازی نمایید، با ما تماس بگیرید. کارشناسان آریا اس ام اس می توانند بر اساس نوع فعالیت و تجارت شما برای شما، روش و شیوه های تبلیغاتی تعیین نمایند و برای کسب درآمد بیشتر شما را یاری کنند.

گسترش و توسعه روز‌افزون عصر ارتباطات، اصلی ترین عامل بروز تغییرات در جوامع امروزی است. با پیشرفت فناوری تقریبا تمام روابط فرم و شکل جدیدی به خود گرفته است و بازاریابی نیز از این امر مستثنی نیست. هم اکنون ابزارهای بسیاری اعم از تلویزیون، رادیو، وب سایت، مجله و روزنامه، اینترنت و … برای بازاریابی وجود دارد که پیامک نیز در چند سال گذشته به جمع ابزارهای تبلیغاتی پیوسته است. تا کنون بازاریابی پیامکی از تمامی ابزارهای نام برده شده موفق تر عمل کرده است. دلیل این امر نیز شخصی تر بودن و هدفمندتر بودن پیامک می باشد. بسیاری از کابران تلفن همراه به هر کجا که می روند تلفن همراه خود را نیز با خود حمل می کنند. همچنین در حال حاضر سامانه ارسال پیامک ارزان ترین و موفق ترین سیستم تبلیغاتی به شمار می آید. با استفاده از بازاریابی پیامکی می توانید از مشاهده ی صد در صدی پیامک خود توسط مخاطبین مطمئن باشید. به عبارت دیگر می توانید با کم ترین هزینه بیشترین میزان بازدید را در مقایسه با ابزارهای پیامکی دیگر داشته باشید.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی

مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ویژگی های بازاریابی پیامکی که آن را از سایر رسانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی متمایز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند عبارتند از :

سرعت انتقال پیام به بازار هدف

پیامک های تبلیغاتی را می توان به صورت کنترل شده در کم ترین زمان برای گروهی خاص از بازار که از پیش شناسایی شده اند، ارسال نمود

ارسال تک پیامک به مخاطبان و مشتریان

این توانایی می‌تواند برای کمک به تحقق اهداف بازاریابی “تک‌ به تک” بسیار مناسب باشد ‌و با توجه به سفارشی بودن ارزش پیامک ارسالی را برای افراد افزایش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

هزینه پایین رسانه و نرخ پاسخ مصرف کنندگان

مطالعه ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بازاریابی به وسیله تلفن همراه می تواند مقرون به صرفه تر از سایر رسانه ها باشد و نرخ پاسخ گیرندگان پیام کوتاه تلفن همراه می تواند حدود ۲۰ بار بیشتر از سایر رسانه ها باشد .

دسترسی دائم به مشتریان

صاحبان تلفن ‌‌‌‌‌‌‌‌‌همراه ، این وسیله را در بیشتر اوقات از روز همراه خود دارند. از این رو یک شرکت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به طور دایم ارتباط خود را با مخاطبان حفظ کند و در مواقع اضطراری، پیامک هایی را به مخاطبان ارسال کند.

افزایش اعتماد مصرف کنندگان از طریق شخصی سازی پیامک

شبکه بی سیم دارای مزیت بالقوه برای ارسال اطلاعات دقیق تر و دارای جزییات بیشتر است، پیامک را می توان با توجه به هر یک از مشتری ها ایجاد کرد و نتیجه بهتری گرفت. از آنجا که تلفن همراه جزء وسایل شخصی می باشد، بازاریاب ها می توانند هر فرد را به طور خاص و با در نظرگرفتن خصوصیاتی مانند موقعیت اجتماعی، علایق شخصی، زمان و مکان، مورد توجه قرار دهند، که این امر اعتماد کاربران را افزایش می دهد.

بالا بودن میزان یادآوری و به خاطرسپاری پیامک

چون این پیامک به طور مشخص و از طریق شخصی ترین وسیله ارسال می شود، در ذهن گیرنده نقش می بندد و از قدرت اثرگذاری بالایی برخوردار است.

امکان ذخیره‌سازی پیام و ارسال آن برای دیگر افراد

در صورتی که پیامک جذابیت داشته باشد و محتوای آن افراد را به ارسال آن تشویق کند بازاریابی ویروسی محقق می شود که می‌تواند کارآیی تبلیغات را به صورت تصاعدی افزایش داده و شرکت را از مزایای بی‌شمار آن منتفع سازد.