روش های بازاریابی با موبایل

اگر می خواهید رشد خوبی در کسب وکارتان داشته باشید باید نگاه ویژه ای به بازاریابی با تلفن همراه (Mobile Marketing) داشته باشید. شرکت شما برای رشد کسب و کارش نیاز به درک متقابل از بازاریابی شبکه ای دارد.

ارسال اس ام اس در حال حاضر یکی از رایج ترین و ارزان ترین تبلیغات به حساب آمده و در نتیجه بازده بسیار مطلوبی را از خود به جا گذاشته است. هر دستگاه تلفن همراه قادر به دریافت اس ام اس و ارسال آن می باشد . اگر شما لیستی از شماره تلفن های مشتری خود را داشته باشید می توانید از این ابزار عالی برای بازاریابی خود استفاده مفید نمایید.شما قادر خواهید بود با استفاده از سیستم ارسال پیامک مشتریان خود را از آخرین تحولات قیمتی و خدماتی آگاه نمایید.

اگر شما می خواهید یک گام جلوتر بروید ، شما می توانید از سیستم MMS (مخفف سرویس پیام چند رسانه ای) استفاده نمایید. با داشتن این سیستم شما می توانید تبلیغات رسانه ای خود را مانند فیلم و عکس را برای مشتریان خود بفرستید. این سیستم دارای یک مقدار پیچیدگی می باشد ، زیرا تمامی دستگاهها قادر به دریافت این نوع پیام نمی باشند. البته با پیشرفت تکنولوژی ، مردم این روزها بیشتر به سمت گوشی های هوشمند می روند . و این می تواند خبر خوبی برای بازاریابی شرکتها باشد . و مردم برای جلوگیری از هزینه ها ارسال و دریافت اس ام اس بیشتر راغب هستند از این نوع گوشی ها استفاده نمایند .

بلوتوث ، فرم دیگری از تکنولوژی که تقریبا استفاده از آن کاملا رایج شده است. بلوتوث دیگر فقط به یک اتصال به هدست محدود نمی شود با استفاده از این فن آوری شما می توانید تمامی کاتالوگ های تبلیغاتی و لیست قیمتهای و خدمات خود را برای مشتریانتان ارسال نمایید.دستگاههای بلوتوث تبلیغاتی می توانند از فواصل خیلی دور نیز به کاربران خود سرویس دهند. و این می تواند برای بازاریابی محصولات یک شرکت مفید واقع گردد. فرض می کنیم یک مشتری وارد یک هتل می شود و صاحب هتل کاتالوگ تمامی اتاق ها را به همراه لیست قیمت با استفاده از بلوتوث تبلیغاتی برای آن ارسال می کند.

بدین وسیله صاحب هتل حق انتخاب را به مشتری می دهد و مشتری با دید باز می تواند انتخاب خود را انجام دهد. از بلوتوث های تبلیغاتی بیشتر در فرودگاهها، مراکزفروش تجاری بزرگ ، هتل ها و بانکها تا به حال استفاده شده است.

نوع دیگری از فن آوری است که بسیار شبیه به بلوتوث است ، استفاده از تکنولوژی GPS می باشد. این بازاریابی مبتنی بر مکان تلفن همراه نامیده می شود. در این سیستم شما با استفاده از موقعیت مکانی کاربر می توانید اطلاعات مولتی مدیا خود را برای آن بفرستید .بدیهی است، این کار نیاز به اجازه از کاربر را دارد . هر چند که تا به حال این روش محبوبیتی زیاد نداشته است و هنوز در ایران پدیدار نشده ، ولی آینده خوبی می تواند داشته باشد.
نوعی دیگر ارسال اس ام اس های صوتی می باشد ، که در این نوع ارسال که به تازگی در سرور های ایرانی رواج پیدا کرده ، شما می توانید پیام های تبلیغاتی خود را ضبط نموده و با استفاده از سیستم ارسال اس ام اس معمولی کاربر را مطلع نموده و کاربر با گرفتن شماره صوتی پیغام شما را دریافت کند.

شما در ضمن می توانید از سیستم ارسال و دریافت پیامک برای ارتباط با مشتریان خود استفاده نمایید.

بازاریابی موبایل، آینده بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ است، و شما می توانید با استفاده از روش های فوق به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید. در مجموع ، اندیشیدن در جهت هر چه هدفمند تر کردن تبلیغات و رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطب اصلی ، اقدام هوشمندانه ای است .

برای ارسال انبوه اس ام اس به منطقه ، محله ، مشاغل ، کد پستی و یا استفاده از سرویس های مختلف همانند منشی هوشمند و … می توانید از طریق از پنل های آریا اس ام اس استفاده کنید.