گسترش خبرنامه پیامکی

گسترش خبرنامه پیامکی

آیا شما هم از تاثیر بالای خبرنامۀ پیامکی آگاهید؟ آیا می‌خواهید که کسب‌وکارتان را گسترش دهید، اعضای خبرنامۀ پیامکی خود را بیشتر کنید و خیلی سریع به نتایج خوبی دست پیدا کنید؟ اگر جوابتان بله باشد که بسیار عالی‌ست! چون جای درستی آمده‌اید و مقالۀ امروز برای شما نوشته شده است.

ما در این مقاله از ۵ استراتژی ساده حرف می‌زنم که اگر آن‌ ها را در تبلیغات پیامکی‌تان لحاظ کنید، خیلی زود از نتایج به‌دست آمده شگفت‌ زده خواهید شد.

خبرنامۀ پیامکی چیست؟

خبرنامۀ پیامکی، همان اخبار و اطلاعاتی است که با کسب اجازه، از طریق پیامک به مخاطبانتان ارسال می‌کنید. در واقع شما باید کاری کنید تا مخاطب با ارسال پیامک به شما، تمایلش را به ادامۀ این ارتباط نشان دهد.

در ضمن یادتان نرود که همیشه یک گزینۀ «لغو» در نظر بگیرید تا مشتری هر زمان که خواست انصراف دهد و شما را به عنوان یک مزاحم نبیند! (هیچوقت مشتری را به اسارت نگیرید!)

امروزه سامانه‌های پیامکی یا همان پنل اس ام اس ، این امکان را به کسب و کارها می‌دهند که خبرنامۀ پیامکی خود را بهتر مدیریت کنند و نتیجۀ مطلوبی از تبلیغات پیامکی بگیرند. با انتخاب یک سامانه پیامکی خوب، می‌توانید اطلاعات اعضای خبرنامه پیامکی را مدیریت کنید، تعداد اعضای لیست خبرنامه را بیشتر کنید و به راحتی اس ام اس های تبلغیاتی خود را آنالیز و بهینه‌ سازی کنید. آیا در مورد مزایای ایجاد خبرنامۀ پیامکی در سامانه پیامک انبوه چیزی می‌دانید؟

مزایای داشتن خبرنامۀ پیامکی

• پیام‌های شما بلافاصله خوانده می‌شوند. (حدوداً ۹۸% پیام‌های خبرنامه خوانده می‌شوند.)

• پل ارتباطی خوبی را بین فروشگاه اینترنتی خود و مشتری برقرار می‌کنید.

• نام تجاری برند خود را برجسته‌تر کنید.

• هزینه‌های خود را کاهش دهید. (چون هزینه تبلیغات پیامکی کمتر از سایر تبلیغات است.)

• طراحی متن اس ام اس خیلی راحت‌تر است. (هم تعداد کاراکتر کمتری دارد هم نیازی به طراحی گرافیکی ندارد)

• از طریق سامانه ارسال پیامک می‌توانید تعداد اس ام اس های رسیده، نرسیده، مشاهده شده و شماره‌های اشتباه را بررسی کنید و در اقدامات بعدی از این اطلاعات استفاده کنید.

• کار اطلاع‌رسانی را در مدت زمان کمتری انجام دهید.

استراتژی اول: از کلمۀ کلیدی خود برای دعوتِ عضویت در خبرنامه استفاده کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای درگیر کردن مردم با پیامک و دعوت از آن‌ها برای عضویت در خبرنامه، استفاده از کلمات کلیدی است. مثلاً فرض کنید که یک فروشگاه لوازم خانگی با نام دلمونتی دارید. شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و …. ) و سایر تبلیغات خود (مثلاً تبلیغ در بیلبوردها و تلویزیون) از مخاطبان بخواهید تا با ارسال کلمۀ دلمونتی به شماره پیامک شما، در مورد خرید، قیمت، تخفیف‌ها – یا هر چیزی که فکر می‌کنید برای کاربر اهمیت دارد – راهنمایی و اطلاعات لازم را کسب کنند. با این کار هم لیست شماره‌های مفید شما بیشتر می‌شود و هم بخاطر مانور دادن روی کلمه کلیدی بیشتر شناخته می‌شوید.

آیا با موضوع درگیر کردن مشتری از طریق پیامک آشنایی خوبی دارید؟ اگر نه، این مقاله را بخوانید: چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر نگه داریم ؟
استراتژی دوم: یک مسابقۀ پیامکی برگزار کنید.

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای طولانی‌تر کردن لیست اعضای خبرنامۀ پیامکی، برگزاری یک مسابقۀ ساده است. به مخاطبانتان فرصت بدهید تا با ارسال کلمۀ “مسابقه” به شماره پیامک شما، هم عضو خبرنامه شوند و هم عضو یک مسابقۀ ویژه! در ادامه از مخاطب سوالاتی را بپرسید و از او بخواهید تا گزینۀ صحیح را برای شما ارسال کند.
یکی از نمونه‌هایی که از روش مسابقه پیامکی استفاده کرده، شرکت آسیاتک است. آسیاتک می‌گوید:

مسابقه پیامکی آسیاتک با رویکرد افزایش آگاهی و وفاداری مشتریان و عوامل فروش به صورت ۲ هفته یکبار برگزار خواهد شد که از طریق وب سایت، ارسال ایمیل به عوامل فروش ، شبکه های اجتماعی و خبرنامه اطلاع رسانی میگردد. بر همین اساس در طی زمان برگزاری مسابقه مشترکین می بایست فقط عدد گزینه مورد نظر خود را به شماره پیامک درج شده پیامک نمایند.

پس از اتمام زمان مسابقه به ۳ نفر برگزیده هرکدام ۲۰ گیگ حجم برای مشترکین دارای سرویس حجمی و ۲۰ روز زمان برای مشترکین دارای سرویس نامحدود اهدا خواهد شد. همچنین در صورتیکه برنده از مشترکین آسیاتک نباشد، پین ۱۰۰% تخفیف خرید سرویس یکساله با حجم ۱۰گیگ و سرعت نامحدود داخل شبکه را دریافت خواهد کرد.

شما هم می‌توانید مانند آسیاتک در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال باشید، سوال مسابقه را در همین شبکه‌ها یا وبسایتتان مطرح کنید، سپس از مشتری بخواهید تا پاسخ صحیح را به سامانه پیامکی ارسال کند.

استراتژی سوم: روی وبسایتتان Pop-up قرار دهید.

اگر یک وبسایت یا وبلاگ پربازدید داشته باشید کار شما خیلی راحت‌ تر است. شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارها یا ابزارهای موجود یک پاپ‌ آپ به سایتتان اضافه کنید تا مخاطبان با ورود به سایت آن را مشاهده کرده و تکمیل کنند. Pop-upها همین پنجره‌هایی هستند که با ورود به سایت یکدفعه فرود می‌آیند و پیشنهادات مختلفی مثل کتاب رایگان، مجله هفتگی، کد تخفیف، اعتبار هدیه و … برای شما دارند و در عوض ایمیل یا شماره تلفنتان را می‌گیرند.

توجه توجه: پاپ‌آپتان را زیبا طراحی کنید، پیشنهادات خوب به مشتری بدهید و آزاردهنده نباشید! (منظورم این است که لازم نیست پاپ آپتان در تمام صفحات تکرار شود و بازدیدکننده را دیوانه کند.)

برای مثال از مشتری بخواهید اگر دوست دارد با وارد کردن شماره تلفن همراهش در پاپ‌آپ شما یک کتاب رایگان ، کد تخفیف ، اخبار دسته‌اول (یا هر چیزی که فکر می‌کنید برای کسی که وارد سایت شما شده جذاب و مفید است) دریافت کند.

استراتژی چهارم: از ایمیل استفاده کنید.

اگر لیست بلندبالایی از ایمیل‌ها دارید پس یک هیچ از بقیه جلوترید! شما می‌توانید اعضای خبرنامۀ ایمیلی خود را به خبرنامۀ پیامکی هم دعوت کنید. احتمالاً الان می‌پرسید چطور؟ خب شما می‌توانید فراخوانی در ایمیل خود قرار دهید و از مخاطبان بخواهید تا مشترک ویژۀ خبرنامۀ پیامکی شما باشند و از تخفیف‌ها و جشنواره‌های ویژه، زودتر از بقیه باخبر شوند.

از مخاطبان ایمیلتان بخواهید تا کلمۀ کلیدی مورد نظر شما را به شمارۀ مشخص شده اس‌ام‌اس کنند و به این ترتیب در لیست دریافت کنندگان جدیدترین اخبار و تخفیف‌ها قرار بگیرند. با این کار، شما لیستی از مشتریان فعال دارید که ۹۸% درصد آن‌ها پیام‌های شما را باز می‌کنند!

توصیه می‌کنم برای درک بهتر این بخش و فهمیدن ارتباط موثر بین ایمیل مارکتینگ و اس ام اس مارکتینگ، مقالۀ دیگر ما را با عنوان «کمپین ایمیل مارکتینگ خود را از طریق پنل اس ام اس پیاده کنید.» بخوانید.

استراتژی پنجم: فرم عضویت در باشگاه مشتریان چاپ کنید.

اگر رستوران، فروشگاه و یا مغازۀ شلوغی داشته باشید، یک کار جالب می‌توانید انجام دهید. شما می‌توانید فرم‌هایی را برای عضویت در باشگاه مشتریان چاپ کنید و از مشتریان بخواهید تا با وارد کردن اطلاعاتشان در آن، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوند. یادتان نرود که حتماً در برگه گزینه‌ای را قرار دهید و از مشتری سوال کنید که آیا تمایلی به دریافت پیامک از ما دارد یا نه!

برای مثال خود من اخیراً در یکی از کتابفروشی‌های انقلاب چنین حرکتی را دیدم. این کتابفروشی برگه‌هایی را روی پیشخوان قرار داده بود و از مشتریان می‌خواست اگر تمایلی به عضویت در باشگاه مشتریان و استفاده از تخفیف‌ها در خریدهای بعدی دارند، آن‌ها را پر کنند. من هم برگه را پر کردم و حالا هر از چند گاهی خبرهایی از چاپ کتاب‌های جدید و تخفیف‌ها برای من پیامک می‌شود. من همۀ این پیامک‌ها را با کمال میل دنبال می‌کنم؛ چرا؟ چون اولاً مزاحمتی برای من ایجاد نمی‌کنند و ثانیاً به خواست خودم اطلاعات مفیدی برایم ارسال می‌شود.