طراحی متن تبلیغاتی

طراحی متن تبلیغاتی

استفاده از امکان پاسخگوئی خودکار سامانه ارسال پیامک ! امکان پاسخگوئی خودکار یا همان منشی پیامکی را میتوان یک ابزار مناسب برای انتقال بهتر خدمات و محصولات به مخاطب نام برد . در متن پیامک خود میتوانید وب سایت یا نام شرکت و یا حتی تلفن را ذکر نکنید و تنها در خط آخر بنویسید ” عدد ۵ را پیامک کنید ” در نرم افزار پیامک میتوانید یک متن را طراحی کنید توضیح نسبتا کاملتری را همراه با شماره تلفن و وب سایت وارد نموده و براحتی تعریف کنید که سیستم با دریافت عدد ۵ این متن را در طول شبانه روز بصورت خودکار به موبایل فرستنده ۵ ارسال مینماید .

نباید های تبلیغات با پیامک:

اشتباه در املاء کلمات

عدم طراحی متن بصورت لاتین

طولانی بودن متن بیشر از ٣ پیامک

متن پیامک بایستی با لحن محترمانه باشد

عدم استفاده از بهترین ،معتبرترین،تنها ترین و اولین

عدم استفاده از آدرس سایت طولانی یا آدرس پستی طولانی

عدم ارسال پیامک تبلیغاتی بعد از ساعت ۲۰ شب و یا صبح زود

عدم استفاده از شماره های ایرانسل ، همراه اول ، رایتل برای ارسال پیامک تبلیغاتی

عدم استفاده از نرم افزارهای ارسال پیامک بدون امکان ریز گزارشات مالی و گزارش پیامک های برگشت خورده

استفاده از وب سایت و سایر ابزار و امکانات در ارسال پیامک تبلیغاتی !

ابزار و امکاناتی مانند تلفن + وب سایت + موبایل + پاسخگوی خودکار پیامکی و . . سایر ابزار بازاریابی و تبلیغات الکترونیکی میتواند بازده تبلیغات پیامکی شما را چندین برابر کند و در برند سازی نقش موثری خواهد داشت . قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی بهتر است سایت خود را بهینه سازی نموده و محتوا و گرافیک وب سایت خود را بروز نمایید چراکه مطمئن باشید در ارسال پیامک تبلیغاتی وقتی سایت شما استفاده شود بسیاری از مخاطبان در خارج از ساعات اداری برای مشاهده خدمات و محصولات و آشنائی با بنگاه اقتصادی شما به سایت شما مراجعه میکنند .

«« اگر سایت زیبا و با محتوائی ندارید استفاده نکنید »»

«« اگر تمایل به بازده بیشتر پیامک تبلیغاتی خود دارید سایت خود را بهینه کنید »»

طراحی متن پیامک را میتوان به چند گروه تقسیم کرد » متن پیامک اداری ، متن پیامک بازاریابی ، متن پیامک تبلیغاتی ، متن پیامک فانتزی ، متن پیامک تخصصی ، متن پیامک همراه با شوخی ، متن پیامک سازمانی و رسمی . . متن پیامک انبوه شما میخواهید به چه صورت باشد ؟

قبل از هر تصمیمی این نکته را بدانید که طراحی متن پیامک با نوشتن انشاء کاملا متفاوت است و در طراحی متن پیامک نیازی به شروع متن با کلماتی مانند ” سلام” “احتراما” ” به نام خدا” و واژه های دیگر نیست و بهترین انتخاب برای شروع متن پیامک این است که اصل مطاب یا نام برند و تلفن خود را بنویسید ،چراکه کلیه گوشی های موبایل قبل از اینکه بخواهند متن کامل را بخوانند میتوانند تا ۴ یا ۵ کلمه اول را بر روی صفحه گوشی بصورت اجباری مشاهده کنند .

«« در دید مشتری باشید »»

«« شروع متن پیامک تبلیغاتی باید جذاب باشد »»

– متن پیامک به نوع مشتریان و صنف شما ارتباط داشته باشد »

متن پیامک و لحن پیامک شما بهتر است به نوع مشتریان و یا صنف شما ارتباط داشته باشد و البته اگر پیامک انبوه به مناطق یا محله یا شهر ارسال میکنید بهتر است لحن عامیانه و مردمی استفاده نمایید و از طراحی متن تخصصی و یا استفاده از واژه های غیر عمومی پرهیز کنید. مخاطبانی که پتانسیل تبدیل به مشتری شما را داشته باشند با واژه ها و کلمات آشنا هستند و اگر سوالات بیشتری داشته باشند به وب سایت مراجعه و یا با شما تماس خواهند گرفت .

– بهتر است در متن پیامک از یک شعار ثابت استفاده شود »

داشتن یک شعار ثابت در ابتدا یا انتها (کوتاه) میتواند به مرور باعت احساس صمیمیت میان مخاطبان و شما شود . دقت کنید شعار ثابت خوب است ولی در هر بار ارسال پیامک بهتر است متن پیامک را تغییرات جزئی دهید تا متنوع تر باشد . تغییر در محتوای پیامک تبلیغاتی به مخاطبان احساس تازگی و پویائی میدهد.

– تکرار تبلیغات موجب احساس نیاز در مخاطبان هدف میشود »

بهتر است در طول هفته و ماه یا سال ارسال پیامک تبلیغاتی را چندین بار تکرار نمایید . تکرار ارسال پیامک تبلیغاتی با رعایت اصول تبلیغات و بازاریابی موجب افزایش اعتماد و همچنین احساس امنیت برای مخاطبان خواهد شد . جذب مشتریان جدید مخصوصا مشتریانی که همین حالا از بنگاه اقتصادی دیگری خرید خود را انجام میدهند تنها با انتقال حس امنیت امکانپذیر میباشد .

– استفاده از کاراکتر در متن پیامک تبلیغاتی »

استفاده از برخی کاراکتر ها برای برجسته نشان دادن واژه یا جمله مناسب است . مثلا ” یا ، یا » یا > یا * و $ = البته دقت کنید کاراکترهایی را وارد کنید که بصورت استاندارد در فونت گوشی های موبایل وجود داشته باشد

– ترتیب مفاهیم در طراحی متن پیامک چیست »

در طراحی متن پیامک میتوانید اخبار جدید را در سطر اول ، تخفیف را در سطر اول ، خدمات و محصولات در سطر دوم ، شماره تلفن در سطر آخر ، آدرس سایت در سطر آخر و نام برند تجاری در سطر اول یا سطر آخر قرار داشته باشد . به جای نقطه در پایان جملات بهتر است از علامت » یا « و یا ! و سوال ؟ استفاده کنید . استفاده از حداکثر کاراکترها در پیامک اهمیت دارد .

– تبلیغ نیازهای عمومی تر در متن پیامک های تبلیغاتی »

ارسال SMS انبوه تبلیغاتی با هدف افزایش مشتری و فروش با پیامک های تبلیغاتی که به مشتریان قدیمی ارسال میشود متفاوت است . در طراحی متن اس ام اس تبلیغاتی سعی کنید خدمات و محصولات عمومی تر با قیمت پایینتر را برای جذب مخاطب و کنجکاو نمودن مخاطبان معرفی کنید . بهتر است محصولات و خدمات تخصصی تر پس از تماس تلفنی و مشاوره به مخاطبان معرفی شود .

– تاثیرگذاری تبلیغاتی سبک های متنوع در ارسال پیامک تبلیغاتی »

کشور ما به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی و اقتصادی که دارد ناخودآگاه اشخاص را علاقه مند به محتوای کمدی و سرگرم کننده میکند. در صورتیکه بتوانید پیامک های تبلیغاتی را با چاشنی طنز برای مخاطبان خود ارسال کنید و یا طراحی متن پیامک تبلیغاتی و انبوه خود را با یک معما یا سوال ترکیب کنید مطمئن باشید تاثیر چند برابری بر روی مخاطبان شما خواهد گذاشت .

طراحی متن پیامک در ۷۰ کاراکتر با ترکیب سوال و معما کمی کار را سخت میکند . هر چقدر بر روی طراحی متن پیامک خود تمرکز داشته باشید مسلما بازده بیشتری را شاهد خواهید بود . ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند با یک سوال و قرعه کشی ارسال شود. وعده یک قرعه کشی واقعی در انتهای متن پیامک میتواند مخاطب را تشویق به ارسال کد مورد نظر شما نماید.

هر کد میتواند نشان دهنده یک ارسال خودکار پیامک با محتوای تبلیغاتی شما باشد . البته نرم افزار اس ام اس شما میبایست امکان قرعه کشی و نظرسنجی را داشته باشد تا بتوانید از این ابزار بصورت خودکار و در کمترین زمان ممکن استفاده کنید .