گروه دفترچه تلفن

گروه دفترچه تلفن

شما قرار است پیامک‌ هایی را دائما برای مشتریان خود ارسال کنید، اگر نتوانید مشتریان خود را دسته بندی کنید و اطلاعات شخصی آنها را به صورت آرشیو داشته باشید، همه چیز درهم و به‌هم‌ریخته می‌شود. بنابرین یکی از مهم‌ترین امکانات یک سامانه پیامکی دفترچه تلفن است. در این راهنما، تمام آن چیزی را که برای آشنایی و استفاده از این ابزار لازم است، به شما آموزش خواهیم داد.

دفترچه تلفن چیست؟

درست همانند دفترچه تلفن شخصی شما که می‌تواند کاغذی باشد یا همان بخش phonebook موبایل شما، قابلیتی مشابه هم در پنل آریا اس ام اس وجود دارد. اما امکانات خیلی گسترده‌تری از دفترچه تلفن‌های شخصی شما دارد و دقیقا مناسب شرکت‌ها و کسب‌وکارهاست. چند نمونه از این کاربردها:

این امکان به شما اجازه می‌دهد به تعداد نامحدودی گروه شماره ایجاد کنید و آنها را دسته بندی کنید.

می‌توانید توضیحات اضافه‌تری از قبیل ایمیل شخصی، تاریخ تولد یا هر اطلاعات تکمیلی دیگری را به دفترچه تلفن خود اضافه کنید. کم‌کم آرشیوی از اطلاعات شخصی مشتریان خود خواهید داشت که در ادامه خواهید دید چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند.

شما در کمترین زمان ممکن می‌توانید حجم بالایی از شماره تماس‌ها و اطلاعات شخصی کاربرانتان را بسازید.

دفترچه تلفن برای شما کاربردهای زیادی دارد. در ادامه به دو کاربرد مهم و اساسی دفترچه تلفن اشاره می‌کنم.

شاید برایتان جالب باشد بدانید ۴۰% از درآمد ماهانه شما از مشتریان دائم شما تامین می‌شود. تعامل راه حفظ مشتریان دائم شماست. اس‌ام‌اس یکی از بهترین راه‌های تعامل است. اما پیش از ارسال پیامک لازم است که شما مشتریان خود را دسته‌بندی کنید و متناسب با هر دسته پیامک ارسال کنید. دفترچه تلفن دقیقا همینجا قرار است به کمک شما بیاید. برای دسته‌بندی مشتریان خود شما دو راه وجود دارد:

به صورت دستی شماره‌ها را وارد کنید، آنها را دسته‌بندی کنید و متناسب هر دسته برایشان پیامک ارسال کنید. مثلا در یک فروشگاه لباس می‌تواند اینگونه باشد: “مشتریانی که یکبار از شما خرید کرده‌اند”، “مشتریانی که همیشه خرید می‌کنند” و “مشتریانی که هنوز خرید نکرده‌اند”
از امکان خبرنامۀ پیامکی استفاده کنید. به این معنا که می‌توانید از مشتریان خود بخواهید با ارسال یک کد (مثلا عدد ۱) در خبرنامۀ پیامکی شما عضو شوند و همیشه پیامک‌های شما را دریافت کنند. اگر بخواهید به این طریق مشتریان خود را به دفترچه تلفن اضافه کنید دو راه دارید:

امکان اضافه به لیست:

با تنظیمات این گزینه، دیگران با ارسال یک پیامک می‌توانند شماره‌تلفن خود را به همراه اسم و فامیل در دفترچه تلفن شما ثبت کنند. این امکان به صورت مفصل در راهنما بخش اضافه به لیست شرح داده شده است.

دفترچه تلفن به شما اجازه می‌دهد اطلاعات مشتریان خود را آرشیو کنید و هر زمان که لازم است به آنها دسترسی پیدا کنید. اطلاعاتی مانند ایمیل مشتریان ، اکانت‌های متفاوت آنها در شبکه‌های اجتماعی، تاریخ تولد مشتریانتان یا اعتبار بیمۀ آنها. با فرستادن یک تبریک در روز تولد مشتریان همیشگی آنها را خوشحال کنید و به آنها نشان بدهید که چقدر برای شما ارزش دارند.