سامانه پیامک برای مشاور املاک

سامانه پیامک برای مشاور املاک

سامانه پیامک برای مشاور املاک
سامانه پیامک برای مشاور املاک

معجزۀ بازاریابی پیامکی برای بنگاه‌های مشاور املاک

یادم است آن زمان که خودم دانشجو بودم پروسۀ پیدا کردن خانۀ جدید یا تمدید قرارداد و غیره، برایم خیلی نفرت‌انگیز و وقت‌گیر و رو مُخ بود! روزها و ساعت‌ها باید کار و زندگی‌مان را ول می‌کردیم و راه می‌افتادیم از این بنگاه به آن بنگاه و آخر شب هم دست از پا درازتر بر می‌گشتیم سر جای اولمان. این پروسه حداقل دو سه هفته طول می‌کشید تا بالاخره خانۀ مورد نظر را پیدا می‌کردیم و وارد مرحلۀ بعدی، یعنی سر و کله زدن با صاحب‌خانه می‌شدیم و باقی داستان‌ها…

این‌ها را گفتم که بگویم : آقایان / خانم‌های عزیز مشاور املاک، چرا انقدر کار خودتان و ما را سخت می‌کنید؟ آیا می‌دانید که با راه‌اندازی یک سایت و استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید، هم مشتری‌های خیلی بیشتری پیدا می‌کنید و هم کارتان راحت‌تر می‌شود؟ در این مقاله می‌خواهم دلایل این ادعا را بگویم و برنامه‌ای ۵ مرحله‌ای در اختیارتان دهم که کسب و کار مشاور املاک شما را دگرگون می‌کند. (در ضمن خیلی هم وقتتان را نمی‌گیرم، سعی می‌کنم خیلی مختصر و مفید بگویم)
چرا هر بنگاه مشاور املاکی باید یک سایت داشته باشد؟

قبول دارید که الان دیگر همه چیز اینترنتی شده و خیلی از مردم حتی خرید میوه‌هایشان را با اینترنت انجام می‌دهند؟ خب پس می‌شود نتیجه گرفت الان دیگر مردم حوصلۀ چرخیدن در خیابان‌های مختلف و سر زدن به بنگاه‌ها را ندارند (البته مگر اینکه مثل من مجبور باشد!)؛ و از طرف دیگر سرعت پیشرفت تکنولوژی آن‌قدر زیاد است که اگر در بجنبیم ممکن است اصلاً تا چند سال دیگر اثری از کسب وکار ما وجود نداشته باشد. بیل گیتس بزرگ می‌گوید: اگر کسب و کار شما در اینترنت نیست، پس به زودی از صحنۀ کسب و کار محو خواهد شد!
فایدۀ داشتن وب‌سایت برای بنگاه‌های مشاور املاک چیست؟

ایجاد یک وبسایت برای بنگاه‌های مشاور املاک مزایای زیادی دارد که در این‌جا به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم.
جستجوی راحت‌تر هم برای خودتان و هم برای مشتری

این برگه‌های کوچکی که بنگاه‌ها روی شیشه می‌چسبانند و اطلاعاتی مثل متراژ خانه، رهن، اجازه، محدوده آدرس، طبقه و واحد را روی آن می‌نویسند دیده‌اید؟ خب همین اطلاعات و عکس‌هایی از نمای داخلی و بیرونی مورد اجاره یا فروش را می‌شود وارد سایت کرد و به جای اینکه در معرض دید چند نفری که از جلوی مغازه رد می‌شوند قرار داد، در معرض دید صدها، صدها هزار یا حتی چند میلیون مخاطبِ به‌دنبالِ خانه قرار داد! دیگر لازم نیست که یک دفتر قطور بردارید و اطلاعات املاک را داخل آن بنویسید، به راحت و با چند لیک همه چیز را وارد سایتتان کنید.

این کار علاوه بر اینکه کار شما را راحت‌تر می‌کند و مخاطبان زیادی را هم جذب می‌کند، به کاربران هم کمک می‌کند که بدون مراجعۀ پی در پی به بنگاه، در خانۀ خودشان زیرِ کولر لم بدهند، سایت شما را باز کنند و هر چه را که به دنبال آن هستند جستجو و پیدا کنند.
قرار دادن امکان ثبت مورد اجاره یا فروش برای صاحبان املاک

شما می‌توانید بخشی را در سایتتان به فروشندگان یا اجاره‌دهندگان املاک اختصاص دهید تا بتوانند مشخصات و قیمت ملکشان را در سایت شما ثبت کنند و با نظارت شما آن را اجاره داده یا بفروشند؛ در آخر هم شما حق کمیسیون خودتان را دریافت می‌کنید.

جلب اعتماد مخاطبان

برخی اعتقاد دارند که تا نرم افزارهایی مثل دیوار و شیپور هستند چه نیازی به سایت داریم؟ خب در جواب این عزیزان باید بگویم که اعتماد به یک سایت معتبر که توسط یک بنگاه مشاور املاک با سند و مدرک مدیریت می‌شود کجا؟ و اعتماد به اپلیکیشینی که مشخص نیست طرفی که آگهی را در آن منتشر کرده، کلاه‌بردار است یا آدم حسابی کجا؟ قطعاً اعتماد مردم به مورد اول بیشتر است و خب نتیجۀ اعتماد هم که مشخص است!
استفاده از تبلیغات گوگل (Google Adwords)

در تصویر بالا نمونه‌ای از تبلیغات گوگل را مشاهده می‌کنید و احتمالاً خودتان بارها در اینترنت با چنین تبلیغاتی روبرو شده‌اید. روش کار این تبلیغات که به آن‌ها گوگل ادوردز هم می‌گویند، به این صورت است که شما با پرداختی مقداری پول به گوگل، ترتیبی می‌دهد تا مخاطبانی که یک سری کلمات کلیدی نزدیک به کسب و کار شما را در گوگل جستجو می‌کنند، در همان نتایج اولیه وبسایت شما را ببینند و وارد آن شوند.

این تبلیغات تاثیر فوق‌العاده‌ای روی افزایش ورودی‌های سایتتان دارند و پیشنهاد من این است که برای اینکه با تمام جوانب آن آشنا شوید مقالۀ «تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟» را در وبلاگ نوین بخوانید.
معرفی راحت‌ترین روش ساخت سایت

یک سری از دوستان املاکی هم هستند که معتقند راه اندازی سایت و مدیریت آن کار سخت و پیچیده‌ای است، من فکر می‌کنم اگر پیشنهاد فوق‌العاده‌ای که برایتان دارم را امتحان کنید، دیگر این حرف‌ها را نخواهید گفت! چه پیشنهادی؟ سایت ساز و فروشگاه ساز عالی پرتال!

با پرتال می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه و در زمانی کمتر از یک ساعت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی برای خودتان راه‌اندازی کنید. کار کردن با پرتال نیازی به دانش برنامه نویسی و مهارت‌های تخصصی ندارد و پشتیبانی آن بصورت شبانه‌روزی آماده راهنمایی و پاسخگویی است. به نظر من خودتان بعد از خواندن این مقاله از امکان ۷ روز تست رایگان پرتال استفاده کنید و تمام جوانب آن را بسنجید!

حالا برگردیم سراغ بحث شیرین بازاریابی پیامکی برای بنگاه‌های مشاور املاک. در اینجا می‌خواهم یک برنامۀ ۵ مرحله‌ای را به شما پیشنهاد کنم که هم کارای سایتتان را افزایش می‌دهد و هم در جذب و تعامل با مشتری به شما کمک زیادی می‌کند.
مرحلۀ اول: وب‌سرویس سامانه پیامکی را به سایتتان متصل کنید.

وب سرویس سامانه پیامکی یکی از قابلیت‌های سامانه ملی‌پیامک است. با اتصال وب سرویس به سایتتان دیگر نیازی به ورود به سامانه ندارید و با یک برنامه‌ریزی ساده می‌توانید کارهایی مانند تایید حساب کاربران، برگزاری نظرسنجی، مسابقه، قرعه‌کشی، اطلاع‌رسانی و … را انجام دهید.

فایده وب سرویس چیست؟ مهم‌ترین فایدۀ وب سرویس این است که با استفاده از آن می‌توانید مشتریان ویژۀ خود را پیدا کنید. می‌پرسید چطور؟ برای مثال کاربری که وارد سایت شما و به دنبال اجارۀ یک خانه ویلایی است با ثبت نام در سایت یا عضویت در خبرنامه، شماره تلفن خودش را در اختیار شما قرار می‌دهد. با جمع‌آوری این شماره‌تلفن‌ها شما لیستی ویژه دارید که عضو خبرنامۀ پیامکی شده‌اند و می‌توانند مشتریان آینده شما باشند.

برای این‌که با فوت‌وفن‌های خبرنامۀ پیامکی و استفاده از ظرفیت شگفت‌انگیز آن آشنا شویدحتماً مقالۀ «چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر نگه داریم؟» را بخوانید.
مرحلۀ دوم: استفاده از پیامپ برای اطلاع‌رسانی

پیامپ از دیگر امکانات سامانۀ ملی پیامک است که با استفاده از آن می‌توانید از روی نقشه به ساکنین یک منطقۀ خاص پیامک ارسال کنید و از این طریق مشتری‌های جدید جذب کنید. برای شروع بهتر است که لینک وبسایتتان را در پیامک قرار دهید و از مخاطبان بخواهید که برای مشاهدۀ موارد اوکازیون یا خاص وارد وب‌سایتتان شوند. البته درصد ورود افراد به سایتتان تا حد زیادی به نحوۀ نگارش متن پیامک هم بستگی دارد. برای اینکه با نحوۀ نگارش متن‌های جذاب پیامکی آشنا شوید سری به مقالۀ «راهنمای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی برای پیامک‌» بزنید.
مرحلۀ سوم: دسته‌بندی مخاطبان در دفترچه تلفن سامانه پیامکی

در بحث تبلیغات یکی از نکاتی که خیلی حائز اهمیت است، نمایش دادن تبلیغ در جای درست خودش است. یعنی چه؟ یعنی مثلاً فرستادن تبلیغِ یک خانۀ ویلایی برای یک دانشجو هیچ فایده‌ای ندارد. پس شماره تلفن مخاطبان اینترنتی و مشتریان حضوری خود را در دفترچه تلفن سامانه پیامکی دسته‌بندی کنید و برای هر گروه پیام مناسب خودشان را ارسال کنید. این دسته‌بندی می‌تواند به شکل زیر باشد:
دانشجویان
مستاجرین (زوج‌ها)
مستاجرین (خانوده‌های پرجمعیت)
بساز و بفروش‌ها
اجاره‌دهندگان آپارتمان
اجاره‌دهندگان منزل مسکونی
و هر دسته‌بندی که خودتان به عنوان یم مشاور املاک فکر می‌کنید بهتر است.
مرحلۀ چهارم: ارسال اطلاعات مورد نیاز برای هر دسته

با دسته‌بندی که در مرحلۀ قبل انجام دادید، الان می‌توانید اطلاعات مناسب هر گروه را با پیام کوتاه برایشان ارسال کنید. این کار خصوصاً در اوایل تابستان یا پاییز که فصل اجارۀ خانه است خیلی جواب می‌دهد. این اطلاعات می‌تواند اخبار فروش ویژه، یک مورد خاص و یا دعوت به وب‌سایت برای مشاهده تمام کیس‌های جدید باشد.
مرحلۀ پنجم: یادآوری برخی موارد به مشتری

از طریق سامانه پیامکی می‌توانید قرار ملاقات‌ها و یک سری رویدادها را به مشتری یادآوری کنید. مثلاً به مشتریانی که پایان قراردادشان نزدیک است پیام کوتاهی ارسال کنید و ضمن یادآوری این موضوع پیشنهادات ویژه‌ای (مثل یک خانۀ جدید با شرایط مناسب) را نیز ارائه کنید.
جمع‌بندی

شک ندارم که با اجرایی کردن نکات گفته شده در این مقاله می‌توانید خیلی زود به عنوان یک برند به‌روز و مفید در بین مردم جا بیافتید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید. این کار هم باعث جذب مشتری‌های جدید می‌شود و هم مشتریان قدیمی شما را راضی نگه می‌دارد. چنانچه پیشنهاد و نظری هم دارید، مشتاق شنیدن آن‌ها هستم و از آن‌ها در مقاله استفاده خواهم کرد.