سامانه پیام کوتاه برای باشگاه ها

سامانه پیام کوتاه برای باشگاه ها

سامانه پیام کوتاه برای باشگاه ها
سامانه پیام کوتاه برای باشگاه ها

راهکار اول: برای باشگاهتان وب‌سایت بسازید

حتماً برای خود شما هم بارها پیش آمده که برای پیدا کردن مکان خاصی از اینترنت و جستجو در موتورهای جستجو استفاده کرده باشید. با این حساب باید بدانید امروزه داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن وب‌سایت علاوه‌بر امکان اطلاع‌رسانی بهتر و جذب مخاطبان به وب‌سایتتان مزایای دیگری نیز دارد که عبارتند از:
امکان قرار دادن برنامه‌های باشگاه و ساعت کلاس‌ها برای دسترسی آسان‌تر اعضا
امکان ثبت نام یا پیش ثبت نام در آغاز ترم‌های جدید
امکان قرار دادن راهنمایی‌های لازم در مورد انتخاب رشته ورزشی
امکان قرار دادن راهنمایی‌هایی در مورد تغذیه و نحوه انجام درست حرکات ورزشی

پیشنهاد می‌کنم اگر هنوز سایت ندارید و به دنبال راهی سریع و ارزان، اما حرفه‌ای و مظمئن برای راه‌اندازی یک وب‌سایت پربازده و جذاب هستید، سری به پرتال بزنید و پیشنهادات مختلف آن را بررسی کنید.
راهکار دوم: با تولید محتوای مناسب مخاطب هدفمند جذب کنید

تولید محتوا با موضوعاتی مثل برنامه غذایی برای ورزشکاران، نکات ورزشی، ورزش در خانه، انجام صحیح حرکات ورزشی مختلف، ویدئوی آموزشی حرکات ورزشی در خانه و … می‌تواند مخاطبانی را که به دنبال مطالب ورزشی هستند به سایت شما جذب کند. حالا شاید بپرسید فایدۀ این کار چیست؟ خب حالا که مخاطبان به صورت هدفمند وارد وبسایت شما شده‌اند می‌توانید آن‌ها را به سمت خرید محصولاتی مانند ویدئوهای آموزشی، گرفتن برنامه از مربیان مجرب و یا اصلاً ثبت نام در باشگاتان هدایت کنید.

به این کار بازاریابی محتوا می‌گویند. بازاریابی محتوا تاثیر فوق‌العاده‌ای در جذب مخاطبین هدف به سایت دارد. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این شیوۀ بازاریابی سری آموزشیِ رایگان «آموزش بازاریابی محتوا برای افراد مبتدی» را در وبلاگ نوبن بخوانید.
راهکارسوم: از رپورتاژ آگهی برای سایتتان استفاده کنید

رپورتاژ آگهی مدلی از تبلیغات است که در آن، تبلیغ شما به صورت یک گزارش یا خبر بیان می‌شود و خواننده یا شونده متوجه جنبۀ تبلیغاتی آن نمی‌شود. خبر خوب این است که شما در اینترنت نیز می‌توانید از این روش برای برندسازی و یا معرفی کردن سایتتان استفاده کنید و لینک‌هایی را هم به مقصد سایت خودتان بگیرید. به این صورت که گزارش شما جهت انتشار به خبرگزاری ها، وب سایت های معتبر در حوزه کاری مرتبط یا وب سایت های پربازدید ارائه می شود. سپس، وب سایت‌های منتشر کننده رپورتاژ آگهی در ازای دریافت مبلغی مشخص، اقدام به انتشار این گزارش می کنند. پیشنهاد می‌کنم برای این‌که بتوانید نهایت استفاده را از ظرفیت بالای رپورتاژ آگهی ببرید سری آموزشی «قدم به قدم تا انتشار رپورتاژهای خبری موفق» را بخوانید.
راهکار چهارم: از تبلیغات گوگل استفاده کنید

خب همانطور که قبلاً هم اشارۀ کوتاهی کردم، مردم برای جستجوی مطالب مورد نظرشان از موتورهای جستجو -به خصوص گوگل- استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه روزانه میلیون‌ها جستجو در موتور جستجوی گوگل در حال انجام است چه اتفاقی می‌افتد اگر ما در اولین صفحۀ نتایج گوگل قرار بگیریم؟ واضح است که تعداد ورودی‌ها و بازدیدکننده‌های سایت ما چندین برابر می‌شود. اما هیچکس نمی‌تواند یک شبه جایگاه اول را در صفحه نتایج گوگل کسب کند (این کار نیازمند داستن استراتژی خوب برای بازاریابی محتوا و انجام سئو است). مگر اینکه… از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز استفاده کنید! برای استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز باید هزینه‌ای را به گوگل پرداخت کنید که این هزینه به صورت مزایده محاسبه می‌شود و بستگی دارد که سایر رقبا چه قیمتی را پیشنهاد داده باشند. برای آشنایی بیشتر با این روش تبلیغاتی مقاله «تبلیغات گوگل یا ادوردز چیست؟» را بخوانید.
راهکار پنجم: از تبلیغات محیطی استفاده کنید

منظور از تبلیغات محیطی، همان تبلیغاتی است که همه‌روزه روی بیلبوردهای مختلف، اتوبوس‌های شرکت واحد و تراکت‌هایی که پخش می‌شوند می‌بینیم. این شیوه تبلیغاتی برای جذب مشتری در یک منطقه خاص می‌تواند بسیار موثر باشد. مثلاً اگر باشگاه شما در منطقه ستارخان واقع شده، می‌توانید از بیلبورد یا پخش تراکت در همان منطقه استفاده کنید. البته هزینۀ این نوع تبلیغات نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است و شاید حتی بازدهی آن کمتر از تبلیغات اینترنتی هم باشد.
راهکار ششم: از بازاریابی پیامکی استفاده کنید

۸۷% مردم در طول شبانه‌روز تلفن همراهشان را نزدیک خود نگه می‌دارند؛ بنابراین فرستادن یک پیام کوتاه تبلیغاتی درصد دیده شدن کسب و کار شما را تا حد زیادی بالا می‌برد. فرقی نمی‌کند که یک کد تخفیف ویژه را برای مشتری ارسال کنید، یک خبر جدید از کسب و کارتان برای او بفرسیتد و یا یک رویداد ویژه را اطلاع‌رسانی کنید، به هر حال می‌توانید مطمئن باشید که درصد دیده شدن پیام شما بسیار بالا (نزدیک به ۹۸%) است و بسیاری از مردم، بعد از دیدن پیام شما نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند. این واکنش بسته به نوع پیامکی که فرستاده‌اید، می‌تواند ورود به سایت شما یا شرکت در یک رویداد باشد.

با توجه به بازده بالای بازاریابی پیامکی، قصد داریم تا در وبلاگ ملی‌پیامک کاربردهای مختلف سامانه ارسال پیام کوتاه را برای کسب و کارهای مختلف بررسی کرده و برای هر کدام پیشنهاداتی را ارائه کنیم.

۶ کاربرد سامانه پیامکی برای باشگاه ها

اگر مسئول یا صاحب امتیاز یک باشگاه ورزشی هستید توصیه می‌کنم به هیچ وجه این مقاله را از دست ندهید؛ چون هم با روش جذب مشتریان جدید به باشگاه آشنا می‌شوید، هم نکاتی را برای حفظ مشتری‌های فعلی باشگاه یاد می‌گیرید. همۀ این نکات در ۶ بخشی که در ادامه به ‌آن‌ها می‌پردازیم آورده شده است، پس با ما همراه باشید.
تمدید عضویت

چند هفته قبل از اینکه مدت عضویت افراد در باشگاه به پایان برسد برایشان پیام کوتاهی ارسال کنید و درخواست کنید که برای تمدید عضویت اقدام کنند. دلیل این کار این است که تعدادی از اعضا ممکن است تمدید عضویت را فراموش کرده باشند و تعدادی دیگر هم ممکن است قصد رفتن به باشگاه دیگری را داشته باشند، در هر صورت با ارسال پیامک به آن‌ها نشان می‌دهید که دوست دارید همچنان آن‌ها را در باشگاه خودتان نگه دارید و برایشان اهمیت قائلید.
اعلام رویدادها و تخفیف های ویژه

اگر قرار است رویدادی یک روزه مانند یک اردوی ورزشی برگزاری کنید، بهترین راه این است که آن را از طریق پیام کوتاه به تمام اعضای باشگاه اطلاع داده و مهلت ثبت نام و وسایل مورد نیاز را یادآوری کنید. علاوه بر این اگر ظرفیت کلاس یا رویدادی به حد نصاب نرسیده، می‌توانید از طریق ارسال یک پیامک تبلیغاتی با کد تخفیف چند درصدی ظرفیت آن‌ها را پر کنید.
بازگرداندن اعضای قبلی باشگاه

گاهی برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله فصل امتحانات، تداخل ساعات باشگاه با کلاس های دانشگاه، کنکور، سفر و … قید باشگاه رفتن را می‌زنند. حالا شما به عنوان مسئول باشگاه چگونه می‌توانید این افراد را به باشگاهتان برگردانید؟ پیشنهاد من این است که با ارسال پیامک و جویا شدن علت ترک باشگاه، راه‌کارهای مناسبی برای این عزیزان ارائه دهید. مثلاً اگر تعداد زیادی از اعضا به دلیل تداخل ساعت باشگاه با کلاس دانشگاه از آمدن منصرف شده‌اند، ساعت جدیدی را برایشان در نظر بگیرید و با یک پیامک جذاب دوباره آن‌ها را به ورزش کردن تشویق کنید.

البته نوشتنِ متن پیامک هم مسالۀ مهمی است. جذاب نوشتن متن پیامک تبلیغاتی رابطۀ مستقیمی با واکنش نشان دادن کاربران نسبت به آن دارد. پیشنهاد می‌کنم برای اینکه با نحوۀ نگارش متن جذاب و تاثیرگزار برای پیامک‌های تبلیغاتی آشنا شوید مقالۀ «راهنمای نوشتن بهترین متن‌های تبلیغاتی برای پیامک» را بخوانید.
ارسال پیامک یادآوری

قبول کنید که مردم خیلی فراموشکار شده‌اند! بد نیست گاهی با ارسال پیام کوتاه تغییر ساعت کلاس، روز رویداد، روز وزن کشی، روز دریافت برنامه و … را یادآوری کنید. با این کار در عین این‌که مشتریان را با باشگاهتان درگیر نگه می‌دارید، نشان می‌دهید که برای شما بسیار مهم هستند.

درگیر نگه داشتن مخاطبان با پیامک مساله کوچکی نیست، توصیه میکنم برای اینکه در این باره بیشتر بدانید، این مقاله را بخوانید: «چگونه با بازاریابی پیامکی مشتریان خود را درگیر نگه داریم؟»
مسابقات پیامکی

مسابقه پیامکی یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید به باشگاه است. کافی است تا در سامانه پیامکی منطقه هدفمند خود را مشخص کنید (مثلاً منطقۀ ستارخان و جنسیت آقا) و بعد برای این منطقه یک مسابقه پیامکی ترتیب دهید. شکل مسابقه بستگی به خلاقیت خودتان دارد؛ اما برای مثال می‌توانید از مخاطبان بخواهید برای شرکت در مسابقه کلمۀ “مسابقه” را به شماره سامانه ارسال کنند. سپس از آن‌ها بخواهید جواب این سوال را که قهرمان تناسب اندام جهان در سال ۲۰۱۵ که بود؟ به همان شماره پیامک ارسال کنند و در صورتی که جواب صحیح باشد از ۲۰% تخفیف در ثبت نام یا یک برنامه ورزشی رایگان بهره‌مند شوند.
نظرسنجی

برای این‌که بتوانید مشتریان جدید خود را تا مدت‌ها حفظ کنید، لازم است که از آن‌ها فیدبک دریافت کنید. سامانۀ پیامکی برای این کار امکانات فوق‌العاده‌ای دارد! برای مثال شما می‌توانید لیست اعضا را بر اساس تاریخ عضویت در باشگاه، وارد دفترچه تلفنِ سامانه پیامکی کنید و بعد از حدود یک ماه برای اعضایی که یک ماه قبل ثبت نام کرده‌اند (مثلاً تیرماه) پیامک نظر سنجی را ارسال کنید. شما می‌توانید در نظرسنجی میزان رضایت مخاطبان از روند برنامه‌ها را سوال کنید و از آن‌ها بخواهید که گزینۀ مورد نظر را برای شما ارسال کنند.

فکر می‌کنم الان دیگر شما هم با من هم عقیده شده باشید که داشتن یک سامانه پیامکی برای باشگاه های ورزشی، به منظور تعامل با مشتریان ضروری است و به رشد و افزایش درآمد آن‌ها کمک زیادی می‌کند. در ضمن شما می‌توانید خلاصه‌ای از تمام مطالب این مقاله را در اینفوگرافی زیر مشاهده کنید.