پنل اس ام اس برای هتل ها

پنل اس ام اس برای هتل ها

پنل اس ام اس برای هتل ها
پنل اس ام اس برای هتل ها

این تبلیغات است که کسب‌وکار شما را زنده نگه می‌دارد. پس اگر مسئول یا سرپرست اقامتگاه یا هتل خاصی هستید و دوست دارید با راهکارهای تبلیغات و بازاریابی برای هتل‌ها بیشتر آشنا شوید مقالۀ امروز ملی‌پیامک را حتماً بخوانید. در این مقاله سه راهکار بازاریابی برای جذب مشتری هتل (از طریق سایت، شبکه‌های اجتماعی و سامانه پیامک) را عنوان کرده‌ایم و در هر بخش اقدامات و برنامه‌های لازم را با هم مرور می‌کنیم.
راهکار اول: سایت داشته باشید

داشتن وب‌سایت برای هتل‌ها هم مانند هر کسب‌وکار دیگری واجب است. چرا؟ در این‌جا به چند مزیت داشتن سایت برای هتل‌ ها اشاره می‌ کنم:
هتل‌ تان را معرفی می‌کنید

متاسفانه درصد بسیار زیادی از هتل‌های ایرانی یا سایت ندارند یا سایتشان استاندارهای لازم را ندارد. بد نیست بدانید که بسیاری از مسافرانِ درجه یک ترجیح می‌دهند هنگام انتخاب هتل به سایت شما مراجعه کنند و اطلاعات کاملی راجع به آدرس هتل، فاصله از مناطق گردشگری و فرودگاه، پذیرایی، تصاویر هتل و اتاق‌ها، امکان رزرو اتاق و … قرار دهید.

داشتن سایت فرصت خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بهتر هتلتان را معرفی کنید و مشتری‌های بیشتری جذب کنید.
امکان رزرو قرار می‌دهید

اگر هتلتان را به خوبی معرفی کرده باشید و قیمت‌ هایتان هم مناسب باشد کاربران ترجیح می‌دهند که اتاقشان را در تاریخ مورد نظر به صورت آنلاین رزرو کنند. البته در حال حاضر سایت‌های خوب زیادی هم مانند اقامت ۲۴، هتل‌ یار و اسنپ‌ تریپ امکان رزرو هتل‌های مختلف را دارند و پیشنهاد ما ثبت هتل در این سایت‌ها است؛ اما این مساله نباید باعث شود که از سایت خودتان غافل شوید. سایت هتل قصر طلایی مشهد یک نمونه از سایت‌های خوب است که هم سیستم رزرواسیون دارد و هم در سایت‌های رزرو هتل رتبۀ خوبی را کسب کرده است.
آفرهای طلایی را اطلاع‌رسانی می‌کنید

یک بنر تبلیغاتی در صفحۀ اول سایت با مضمون تخفیف‌های ویژه می‌تواند نظر هر مخاطبی را به خود جلب کند؛ پس با اطلاع‌رسانی جشنواره‌های مختلف و تخفیف‌های ویژه در زمان‌ بندی‌های مشخص در وب سایت‌تان شانس جذب مشتری بیشتر را افزایش دهید.
از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده می‌کنید

تبلیغات گوگل ادوردز راهی مطمئن و سریع برای رفتن به صفحۀ اول نتایج گوگل است. روزانه میلیون‌ها کاربر ایرانی با استفاده از موتور جستجوی گوگل در حال جستجوی اطلاعات مورد نیازشان هستند و جالب است بدانید که درصد بسیار بالایی از آن‌ها روی همان نتایج اولیه کلیک می‌کنند.

با صرف کمی هزینه و استفاده از تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادوردز در کمترین زمان ممکن می‌توانید سایتتان را در بین نتایج اولیه قرار دهید و مشتری‌های زیادی را جذب کنید. برای آشنایی بیشتر با سازوکار گوگل ادوردز مقالۀ «گوگل ادوردز چیست؟» را در وبلاگ نوین بخوانید.
ایمیل و شماره‌تلفن‌های طلایی دریافت می‌کنید

با ترغیب کاربران به ثبت‌ نام در سایت ، لیستی از شماره‌تلفن‌ها و ایمیل‌های افرادی را دارید که علاقه‌مند به سفر و گردشگری هستند و تبلیغات برای آن‌ها بازده بسیارخوبی خواهد داشت. شما می‌توانید کاربران را از راه‌های مختلفی مانند دریافت کد تخفیف برای ثبت‌نام در سایت و دریافت خبرنامۀ پیامکی یا ایمیلی تشویق کنید. این‌ها شماره‌ها و ایمیل‌ های طلایی شما هستند و اگر هر چند وقت یک بار برایشان اطلاعات جشنواره‌ها و یا مطالب خواندنی ارسال کنید فید بک عالی دریافت خواهید کرد.
از رپورتاژ آگهی استفاده می‌کنید

رپورتاژ آگهی به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که به صورت گزارش بیان می‌شود و مخاطب رسانه متوجه جنبۀ تبلیغاتی آن نمی‌شود. رپورتاژ آگهی لحنی بی‌طرفانه و خبری دارد، به همین دلیل هم مخاطب سریع‌تر به آن اعتماد می‌کند. علاوه‌ بر جلب اعتماد، در رپورتاژ آگهی تعدادی لینک به صفحات مختلف سایتتان نیز می‌توانید دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر با رپورتاژ آگهی مقالۀ «اصلاً رپورتاژ آگهی چیست؟» را بخوانید.

با توجه به مطالبی که گفته شد توصیه می‌کنم همین امروز دستی به سر و روی سایتتان بکشید و تولید محتوای با کیفیت برای آن را جدی بگیرید. اگر هم سایت ندارید نگران نباشید؛ یک پیشنهاد عالی برای شما دارم که با استفاده از آن می‌توانید با کمترین قیمت و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن سایتتان را راه‌ اندازی کنید. پیشنهاد من استفاده از سیستم سایت‌ ساز پرتال است.
راهکار دوم : در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

ما ایرانی‌ها علاقۀ خاصی به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی داریم و روزانه مدت زیادی از زمان خود را صرف گشتن در بین صفحات مختلف دوستان و آشنایان یا افراد و برندهای مورد علاقه‌مان می‌کنیم. بد نیست بدانید که در ایران ۲۰ میلیون کاربر فعال وجود دارند که عضو شبکۀ اجتماعی اینستاگرام هستند؛ پس چرا ما برای کسب‌ و کارمان از این ظرفیت فوق‌العاده استفاده نکنیم و به دیده شدن برندمان کمک نکنیم؟

دومین شبکۀ اجتماعی پرطرفدار در ایران، اینستاگرام است. فعالیت در این رسانۀ تصویر محور راحت است و با رعایت چند نکته کلیدی در آن می‌توانیم برندسازی کنیم و به خوبی دیده شویم. اما این نکات کلیدی کدامند؟
عکس‌های با کیفیت و مناسب قرار دهید

اولین چیزی که در صفحۀ اینستاگرام یک برند نظر مخاطبان را جلب می‌کند، عکس‌های آن صفحه و چینش و تناسب آن‌ها با یکدیگر است؛ پس لازم است در انتخاب عکس برای صفحۀ اینستاگرامتان دقت زیادی به خرج دهید. تصویر زیر از صفحۀ اینستاگرام هتل رسپینا گرفته شده است و همانطور که می‌بینید ترکیب عکس‌ها در کنار هم و کیفیت آن‌ها قابل قبول است (خیلی هم عالی نیست) و مخاطب را از سر زدن به صفحه پشیمان نمی‌کند.

کپشن‌های جذاب را چاشنی عکس‌های با کیفیت کنید

آیا از تاثیر فوق‌العادۀ کپشن‌ها در جلب نظر مخاطبان غافلید؟ بگذارید با مثالی که همین امروز به آن برخوردم آگاهتان کنم. راستش امروز در حالی که داخل صفحۀ اینستاگرام هتل رسپینا بودم و داشتم کیفیت عکس‌ها را بررسی می‌کردم به نکتۀ جالبی بر خوردم. همینطور که صفحه را پایین می‌رفتم و به نقطۀ شروع آن می‌رسیدم، فهمیدم که رابطۀ مستقیمی بین تعداد کامنت‌های دریافتی و جذابیت کپشن‌ها وجود دارد! در پست‌های اولیه که هیچ کپشنی برای عکس‌ها نوشته نشده و فقط هشتگ باران شده‌اند، تعداد کامنت‌ها صفر است؛ ولی در پست‌های جدید که با لحنی خودمانی و جذاب برای پست‌ها کپشن نوشته شده، تعداد کامنت‌ها تا ۸۰ تا هم می‌رسد!

نوشتن کپشن‌های جذاب در اینستاگرام منجر به تعامل با مخاطبانتان می‌شود که همین تعامل یکی از رازهای بزرگ موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. اجازه دهید شما را به خواندن دو مقالۀ بسیار تاثیرگذار و مفید در همین رابطه دعوت کنم:
چگونه برای کپشن های اینستاگرام خود، متن های جذاب بنویسیم؟
یگانه راز موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی: تعامل

این هم یک نمونه از پرکامنت‌ترین پست‌های ایسنتاگرام هتل رسپینا و کپشنی که می‌بینید.

زمان‌بندی را در پست‌ گذاشتن رعایت کنید

نه روزی ده تا پست بگذارید تا کاربران از پیجتان فرار کنند و نه ماهی یک پست که کاربران شما را فراموش کنند. برای پست گذاشتن در صفحۀ ایسنتاگرامتان برنامه زمانی مشخصی داشته باشید و تا جای امکان سعی کنید در هفته ۴ الی ۵ پست در صفحۀ اینستاگرامتان منتشر کنید.

بهترین ساعات روز هم برای پست گذاشتن در اینستاگرام عبارتند از:
هنگام شروع روز از ساعت ۷ الی ۹ صبح (چون بیشتر مردم در مسیر گوشی موبایلشان را چک می‌کنند و به اینستاگرام سر می‌زنند.)
ظهر از ساعت ۱۲ تا ۱۲ (اکثر مردم در این ساعات در حال استراحت هستند و باز هم ممکن است به اینستاگرام سر بزنند.)
در پایان روز ساعت ۹ تا ۱۲ شب (در این ساعات مردم مشغول استراحت و پرداختن به کارهای شخصی هستند و احتمال چک کردن دوبارۀ اینستاگرام زیاد است.)

خب دو نکتۀ دیگر در خصوص بازاریابی اینستاگرامی باقی مانده. خسته که نشدید؟
از هشتگ استفاده کنید

در اینستاگرام دو نوع هشتگ برای پست‌های مختلف داریم:
هشتگ‌های اختصاصی که خودتان ابداع کرده‌اید

این هشتگ‌ها برای کمپین‌ها و مسابقاتی که طراحی کرده‌اید استفاده می‌شوند و اگر بخواهید حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کنید تاثیر زیادی در برندسازی دارند. در تصویر زیر نمونه‌ای از هشتگ‌های اختصاصی (#بلندپروازی) را می‌بینید که شرکت علی‌بابا از آن برای مسابقۀ اینستاگرامی خود استفاده کرده است.

هشتگ‌های مرتبط با موضوع عکس یا ویدئو

این هشتگ‌ها برای این هستند که پست‌هایتان را بر اساس موضوعات مختلف دسته‌بندی کنید. این کار دو مزیت دارد:
در اکسپلور اینستاگرام بیشتر دیده شوید
مخاطبانی که دنبال موضوعی خاص هستند راحت‌تر شما را پیدا می‌کنند.

برای مثال، تا این لحظه ۲۲۶۰ پست با هشتگ #هتل_کیش در اینستاگرام منتشر شده‌اند و افرادی که بخواهند هتل‌های کیش را ببینند به راحتی می‌توانند به این هشتگ مراجعه کنند.

یک نکتۀ مهم: در انتخاب هشتگ‌ها دقت کنید و هیچ‌وقت از هشتگ‌های بی‌ربط به موضوع پستتان استفاده نکنید (حتی اگر بازدید زیادی داشته باشند). هشتگ‌های بی‌ربط به نوعی اسپم هستند و به وجهۀ برندتان ضربه می‌زنند.
چگونه فالوورهای صفحۀ اینستاگرام را افزایش دهیم؟

در کنار نکاتی در بخش‌های قبلی گفتم یک راه کم‌هزینه و مناسب هم برای افزایش فالوورهای اینستاگرام وجود دارد. این راه استفاده از ربات اینستاگرام است. ربات‌های اینستاگرامی وظیفۀ جذب فالوورهای هدفمند برای صفحۀ شما را به عهده می‌گیرند و کم‌کم منجر به افزایش فالوورهای اینستاگرام می‌شوند. البته نه هر رباتی! توصیه می‌کنم قبل از اینکه پولی بابت ربات بپردازید از تست رایگان آن‌ها استفاده کنید و ببینید که آیا عملکرد خوبی دارند یا نه!

برای آشنایی بیشتر با ربات‌های اینستاگرامی مقالۀ «ربات افزایش فالوور اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟» را حتمــاً بخوانید.
راهکار سوم: استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه

بازاریابی پیامکی یکی از راه‌های عالی برای ارتباط برقرار کردن با مشتری و تعامل با او است. امروزه بیشتر کسب و کارهای بزرگ از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از تبلیغات پیامکی دستاوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

یکی از دلایلی که شرکت‌ها به بازاریابی پیامکی روی آورده‌اند، بازده عالی آن است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید ۹۸% پیامک‌های ارسالی شما، توسط مخاطبان دیده می‌شوند و این آمار خود نشان دهندۀ تاثیر بالای این روش است. اگر دوست دارید آمار و اطلاعاتی در مورد بازده روش اس ام اس مارکتینگ یا همان بازاریابی پیامکی به دست آورید، نگاهی به مقالۀ «قدرت تبلیغات پیامکی را دست کم نگیرید!» و اینفوگرافیک آن بیاندازید.

در ادامۀ مقالۀ امروز می‌خواهیم یک برنامۀ ۶ مرحله‌ای برای بازاریابی پیامکی هتل ها ارائه کرده و مراحل آن را یک به یک با هم بررسی کنیم. پس اگر مدیر یا مسئول بخش مارکتینگ یک هتل هستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.
مرحلۀ اول: برای مسافرانی که هتل شما را آنلاین رزرو کرده‌اند پیامک بفرستید.

متاسفانه یکی از نکات مهمی که معمولاً در کشور ما به آن توجه نمی‌شود، تعامل با مشتری و ایجاد حس صمیمیت با او است. ارسال پیام کوتاه برای مشتری یکی از ساده‌ترین راه‌کارهایی است که با استفاده از آن می‌توانید با مشتری ارتباط نزدیک برقرار کنید و احساس خوبی را به او منتقل کنید. آیا فایدۀ این کار را می‌دانید؟ این احساس خوب، زمینه‌ساز جلب اعتماد مشتری و تبدیل کردن او به یک مشتری دائمی خواهد بود.

در قدم اول بیایید برای شروع یک ارتباط خوبِ پیامکی، برای مشتریانی که هتل شما را آنلاین رزرو کرده‌اند، یک اس ام اس تشکر به وسیلۀ سامانه پیامکی ارسال کنید و اطلاعات لازم، مانند شماره تیکت یا تاریخ اقامت را در اختیارشان قرار دهید.
مرحلۀ دوم: رمز وای‌فای را با پیام کوتاه به مشتری بگویید

چه چیزی بعد از خستگی یک راه طولانی، به اندازۀ یک رمز وای‌فای می‌تواند مسافران شما را خوشحال کند؟ من که می‌گویم هیچ‌چیز! بهتر است پس از چک‌این کردن مسافران و شروع اقامت، رمز WiFi را برایشان ارسال کنید. با این کار به مشتری نشان می‌دهید که او را آنقدر دوست دارید که حتی حاضرید رمز وای‌فای را برایش SMS کنید!
مرحلۀ سوم: با یک پیشنهاد شگفت‌انگیز، سفر مسافران را شیرین‌تر کنید

بحث تخفیف یا پیشنهاد ویژه همیشه برای ما ایرانی‌ها شیرین است و به احتمال زیاد مسافران را هم خوشحال می‌کند. پس سریع دست به کار شوید و یک پیشنهاد خوب را برای مشتری پیامک کنید. برای مثال می‌توانید یک گشت رایگان در شهر را به او هدیه کنید، یا برای یک شام خوشمزه در رستوران هتل تخفیف ویژه در نظر بگیرید.

آیا می‌دانید این کار چه فایده‌ای دارد؟ با این کار در حالی که حس قدردانی را در مخاطب بیدار می‌کنید، به رشد گردشگری و سود هتل هم کمک می‌کنید!
مرحلۀ چهارم: رزروهای انجام شده را به مسافران یادآوری کنید

مثلاً می‌توانید با یک اس ام اس به مشتری یاداوری کنید که برای امشب ساعت ۸ یک میز VIP در رستوران هتل رزرو کرده است. با این کار مشتری احساس می‌کند مهم است و از شما بابت این اهمیت دادن سپاسگزار خواهد بود!
مرحلۀ پنجم: یک روز قبل از پایان زمان اقامت، مسافر را در جریان یک پیشنهاد جدید بگذارید

در حالی که یک روز به پایان زمان اقامت مسافر در هتل شما مانده از طریق پیام کوتاه این موضوع را به او یادآوری کنید. علاوه بر این می‌توانید پیشنهاد جدیدی برای تمدید اقامت به او ارائه کنید تا چند روز بیشتر را در هتل شما سپری کند. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف چند درصدی رزرو اتاق برای ۳ روز آینده باشد.
مرحلۀ ششم: نظر مشتری را بپرسید

بعد از اینکه مسافر اتاق را تحویل داد و با شما خداحافظی کرد، با استفاده از سامانه پیام کوتاه یک SMS ارسال کنید و نظر او را راجع به اوقاتی که در هتلتان سپری کرده – یا هر سوال دیگری که برایتان مهم است- بپرسید.

با این کار بار دیگر به مشتری اهمیت داده‌اید و به او نشان می‌دهید که هدف شما جلب رضایت اوست.